انتخاب مناسب‌ترین روش کاهش وزن به کمک باکتری معده

maryam01
تحقیقات نشان می‌دهد نوعی باکتری در معده‌ی شما وجود دارد که می‌تواند تشخیص دهد کدام رژیم برای کاهش وزن شما بهتر عمل می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد نوعی باکتری در معده‌ی شما وجود دارد که می‌تواند تشخیص دهد کدام رژیم برای کاهش وزن شما بهتر عمل می‌کند. طی این تحقیق، محققان دانشگاه چالمرز موفق شدند برای اولین بار و با موفقیت این قضیه را دریابند که چگونه برخی از عادی‌ترین باکتری‌های روده‌ی ما در روند متابولیسم سهیم هستند. آنها طی یک ارزیابی ریاضیاتی توانستند این مسئله را پیش‌بینی کنند که بیماران مختلف با توجه به ترکیب میکروبیوم داخل شکمشان چگونه به تغییر رژیم واکنش نشان می‌دهند.
این روش به ما این امکان را می‌دهد تا بتوانیم نوع متابولیسم تک تک این باکتری‌ها را شناسایی کرده و بر اساس آن متابولیسم انسان را بیشتر بشناسیم. دانشمندان می‌گویند که در سیستم گوارش انسان بالای هزار نوع باکتری و ریزسازواره‌های دیگر وجود دارد که بسیاری از آنها به یک روش ‌در روند متابولیسم دخیل هستند. ترکیبات مربوط به میکروبیوم شکم انسان در بین افراد مختلف، متفاوت است و دلایل آن چندان مشخص نیست.
محققان ثابت کرده‌اند روده‌ی افرادی که میزان میکروبیوم شکمی آنها تنوع کمی دارد، با داشتن این رژیم آمینواسیدهای کمتری تولید می‌کند. محققان معتقدند که این تحقیق راه را برای دانشمندان هموارتر کرده تا بتوانند طی آن بیمارانی را که اضافه وزن داشته و در معرض خطر بیماری‌های متابولیسمی عروقی هستند و می‌توانند با تغییر رژیم و کاهش وزن، به شرایط مطلوب و سالمی برسند مورد بررسی قرار دهند.
(منبع: medicinenet) 

آیا دویدن به کاهش وزن کمک می‌کند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
mahnaz

mahnaz

1394-10-19 - 12:55 پاسخ

سلام دوستان گلم خیلی خیلی مطالبتون عالی و فوق العادست من از قرص زنور برای لاغری استفاده میکنم که جواب گرفتم و در 1 ماه 2 کیلو وزن کم کردم و در ضمن اذیتم نشدم خواستم شما عزیزان هم بدانید .