غذاهای مناسب برای زمان زایمان زنان باردار

maryam01
تحقیقات نشان می‌دهد به جای وضع حمل با شکم خالی٬ خوردن یک غذای سبک تأثیر بهتری بر سلامتی زن دارد.

تحقیقات نشان می‌دهد به جای وضع حمل با شکم خالی٬ خوردن یک غذای سبک تأثیر بهتری بر سلامتی زن دارد. از دیرباز به زنان گفته می‌شد که هنگام وضع حمل از خوردن یا نوشیدن پرهیز کنند ولی امروزه محققان با تحقیقات گسترده به این نتیجه رسیده‌اند که ممانعت از خوردن یا نوشیدن بسیاری از غذاها برای زنان در دوران وضع حمل به هیچ وجه لازم و ضروری نیست.
محققان می‌گویند: تحقیقات ما نشان می‌دهد که پزشکان متخصص تغذیه و متخصص زنان باید با همکاری یکدیگر هر فرد را بررسی و آزمایش کنند. آن دسته از زنانی که به تشخیص متخصص خطر کمتری در ارتباط با مکش جنین برایشان وجود دارد می‌توانند در دوران وضع حمل٬ غذای سبک بخورند. این مسئله گزینه‌های بیشتری در اختیار مادران چشم به راه قرار می‌دهد و باعث می‌شود که دیگر مشکل کمبود کالری نداشته و بتوانند انرژی مورد نیاز خود را در این دوران تأمین کنند. این غذای سبک می‌تواند سوپ سبک٬ نان تست٬ یک ساندویچ سبک٬ آبمیوه یا آب باشد. اکثر زنان به خاطر فعالیت زیاد جنین٬ اشتهای خود را از دست می‌دهند اما می‌توانند مایعاتی نظیر آب و عصاره‌های خالص بنوشند.
طی تحقیقی محققان ۳۸۵ مورد مطالعاتی را مورد بررسی قرار دادند که بیشتر معطوف زنانی بود که در بیمارستان زایمان کردند. آنها دریافتند که امروزه عملا چیزی به نام مشکل مکش جنین وجود ندارد. آنها نشان دادند که میزان نیاز به انرژی و کالری در زنان باردار درست به اندازه‌ی دوندگان ماراتن است. بدون وجود مواد مغذی کافی٬ بدن زنان از چربی به عنوان منبع انرژی استفاده خواهد کرد و این باعث افزایش میزان اسیدی بودن خون مادر و جنین می‌شود و می‌تواند به کاهش انقباض‌های رحمی بیانجامد و سلامت بچه را به خطر بیاندازد.
(منبع: NHS)

کاچی بعد از زایمان، خوب یا بد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ