باورهای غلط رایج درباره استفاده از کرم ضدآفتاب

maryam01
اکثر ما اطلاعات دقیقی درباره‌ی کرم‌های ضد آفتاب و نحوه‌ی استفاده از آنها نداریم. در اینجا به برخی نکات درباره‌ی این کرم‌ها و باورهای غلطی که درباره‌اش وجود دارد اشاره می‌کنیم.

اکثر ما اطلاعات دقیقی درباره‌ی کرم‌های ضد آفتاب و نحوه‌ی استفاده از آنها نداریم. در اینجا به برخی نکات درباره‌ی این کرم‌ها و باورهای غلطی که درباره‌اش وجود دارد اشاره می‌کنیم.
اگر با خود فکر کنید که داخل خانه یا ماشین٬ مشکلی نیست و بهتر است کرم نزنید
تا زمانی که در جایی بدون پنجره نباشید٬ در معرض پرتوهای فرابنفش قرار دارید. رانندگی یکی از راه‌های تماس جزئی با این نورفرابنفش است. پنجره‌ها و شیشه‌ی جلوی ماشین مانع از ورود پرتوهای فرابنفش B می‌شود، بنابراین متوجه آفتاب‌سوختگی نمی‌شوید٬ اما پرتوهای فرابنفش A می‌توانند از این سد عبور کند٬ و این همان طیفی است که می‌تواند به سالخوردگی پوست و سرطان پوست بیانجامد.
اگر در استفاده‌ی مجدد٬ مقدار کمی از آن را بمالید
شاید پیش خود فکر می‌کنید که با یک بار استفاده از کرم ضدآفتاب در روز٬ دیگر مشکلی نخواهید داشت٬ اما باید بدانید که با یک بار انجام این کار٬ نمی‌توانید ایمنی پوستی لازم را داشته باشید. سعی کنید هر ۹۰ دقیقه یک بار از این کرم در محل مورد نظرتان بمالید.
اگر در سایه باشید و دیگر از آن استفاده نکنید
احساس آرامش لب ساحل و زیر چتر و یا سایبانی کنار استخر به معنای آن نیست که به اندازه‌ی کافی از نور آفتاب تحت محافظت هستید. چرا؟ چون شن و آب هر دو پرتوهای آسیب‌زننده‌ی نور آفتاب را منعکس می‌کنند و ۳۴ درصد از پرتو فرابنفش از طریق آنها به شمایی که زیر چتر نشسته‌اید منتقل می‌شود.
اگر کرمی انتخاب کنید که درجه‌ی محافظت در برابر آفتاب (SPF) آن کم است
بله٬ SPF روغن ضدآفتاب شما ۸ است٬ اما برای محافظت در برابر نور آفتاب کافی نیست. پزشکان توصیه می‌کنند که از کرم‌های ضدآفتاب با طیف گسترده استفاده کنید که SPF آنها بالای ۱۵ باشد.
(منبع: NHS)

بزرگترین اشتباهات درباره‌ی استفاده از کرم ضدآفتاب

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ