آیا نوجوانان مبتلا به فلج مغزی زندگی شادی دارند؟

maryam01
محققان در یک مطالعه جدید که در مجله لانست منتشر شده است، مدعی شدند که نوجوانان مبتلا به فلج مغزی-رایج ترین ناتوانی جسمی در دوران کودکی-کیفیت زندگی‌شان مشابه با بقیه هم سن و سالانشان است که بدون این اختلال زندگی می‌کنند.

محققان در یک مطالعه جدید که در مجله لانست منتشر شده است، مدعی شدند که نوجوانان مبتلا به فلج مغزی-رایج ترین ناتوانی جسمی در دوران کودکی-کیفیت زندگی‌شان مشابه با بقیه هم سن و سالانشان است که بدون این اختلال زندگی می‌کنند. تیم تحقیقاتی مذکور به رهبری آلن کلور، استاد رشته سلامت کودکان در دانشگاه نیوکاسل انگلستان، معتقد است که یافته‌های به دست آمده تاثیر مثبتی بر نگرش افراد جامعه نسبت به بیماران فلج مغزی دارند.
فلج مغزی یک اختلال عصبی است که از هر ۳۲۳ کودک یک نفر را در ایالات متحده مبتلا می‌کند. این عارضه یک ناهنجاری مغزی است که حرکات بدن و هماهنگی میان عضلات را مختل می‌سازد. این اختلال به طور معمول در اوایل دوران کودکی بروز پیدا می‌کند.
نوجوانان مبتلا به فلج مغزی اغلب به عنوان یک معلول مورد مطالعه قرار می‌گیرند؛ با این حال، الگوی ناتوانی آنها با یکدیگر متفاوت است. این افراد به طور کلی از اختلالات ارتباطی، مشکلات فکری و صرع رنج می‌برند. ارتقای کیفیت زندگی برای بیماران فلج مغزی از اهمیت بسیاری برخوردار است. با این حال، برخی از نوجوانان به علت تاکید بیش از اندازه‌ای که بر امر اصلاح اختلالات وجود دارد، کیفیت زندگی را نادیده می‌گیرند.
پروفسور کلور و تیم تحقیقاتی او برای اولین بار گروهی از افراد مبتلا به فلج مغزی را از دوران کودکی تا نوجوانی مورد مطالعه قرار دادند. ۴۳۱ نوجوان ۱۳ تا ۱۷ ساله از ۹ بخش اروپا در مطالعه مذکور شرکت داشتند. پرسشنامه‌ای در زمینه کیفیت زندگی تهیه شد و در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفت. این پرسشنامه عواملی مانند رفاه جسمانی، حالات و احساسات، سلامت روانی، استقلال، روابط با والدین، زندگی اجتماعی و خود آگاهی را شامل می‌شد. تحلیل نتایج حاکی از آن بود که کیفیت کلی زندگی در نوجوانان مبتلا به فلج مغزی مشابه افراد سالم است.
(منبع: mayoclinic)

انجام بازی‌های ویدئویی چگونه به درمان کودکان دچار فلج مغزی کمک می‌کند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ