بهترین غذاها برای داشتن موهای سالم و درخشان

maryam01
شروع یک رژیم غذایی مفید برای مو، به این معنی است که ظرف ۶ ماه تا یک سال (بسته به سرعت رشد مویتان) موهای درخشان‌تر و براق‌تری خواهید داشت.

شروع یک رژیم غذایی مفید برای مو، به این معنی است که ظرف ۶ ماه تا یک سال (بسته به سرعت رشد مویتان) موهای درخشان‌تر و براق‌تری خواهید داشت.
تخم مرغ
تخم مرغ سرشار از بیوتین است؛ نوع خاصی از ویتامین B که برای رشد مو و سلامت پوست سر لازم است. اغلب افراد از تاثیر بیوتین بر سلامت پوست و موی خود آگاهند. از آنجایی که بدن ما به طور طبیعی بیوتین تولید می‌کند و از طرفی این ویتامین در بسیاری از مواد غذایی وجود دارد، احتمال کمبود آن در بدن بسیار نادر است. اما در صورت ابتلا به بیماری‌های خاص و مشکلات حاد روده، احتمال کمبود این ویتامین و ریزش مو وجود دارد. بیوتین برای سلامت مو لازم است، اما نیازی به مصرف مکمل وجود ندارد.
فیله گوشت خوک
فیله گوشت خوک سرشار از ویتامین‌های گروه B از جمله فولات، B6، و B12 است. این ویتامین‌ها نقش بسزایی در تولید گلبول‌های قرمز خون و انتقال اکسیژن و مواد مغذی به سلول‌های بدن دارند. پوست سر و فولیکول‌های مو نیز از این قاعده مستثنا نیستند. کمبود ویتامین B باعث تضعیف فولیکول‌ها شده و به تدریج تنک شدن و ریزش موها را به دنبال دارد. اگر به خوردن فیله گوشت خوک علاقه ندارید، از ماهی سالمون وحشی (ماهی تازه یا کنسرو شده)، حلزون صدف‌دار، لوبیا، جوجه، بلغور جو دوسر، تخم مرغ، کره بادام زمینی، غذاهای لبنی بدون چربی یا کم چرب، و غلات و حبوبات سرشار از ویتامین B استفاده کنید.
اسفناج
این سبزیجات برگ‌دار فواید فوق‌العاده‌ای برای بدن دارند که یکی از آنها سلامت مو است. فولات و آهن موجود در اسفناج باعث بهبود سلامت مو می‌شوند. فولات یکی از اعضای ویتامین‌های گروه B است که به تولید گلبو‌ل‌های قرمز خون کمک می‌کند. آهن (که اسفناج سرشار از آن است) نیز به گلبول‌های قرمز خون در حمل اکسیژن کمک می‌رساند.
(منبع: mayoclinic)

ماسک‌های دست ساز برای تقویت مو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ