بهترین روش‌ها برای خلاص شدن از شر لکه‌های ناشی از پیری روی دست‌ها

maryam01
یکی از نخستین نشانه‌های سالخوردگی، بروز لکه‌هایی روی دست شماست و به مرور و با گذشت زمان بیشتر می‌شود. در اینجا به توصیه‌ی سه متخصص پوست برای درمان این لکه‌ها و رهایی از شر آنها اشاره می‌کنیم.

یکی از نخستین نشانه‌های سالخوردگی، بروز لکه‌هایی روی دست شماست و به مرور و با گذشت زمان بیشتر می‌شود. در اینجا به توصیه‌ی سه متخصص پوست برای درمان این لکه‌ها و رهایی از شر آنها اشاره می‌کنیم.
کِرم
اگر فکر می‌کنید که می‌توانید چیزی مثل اکسیر جوانی پیدا کنید که با انداختن دست‌هایتان در آن بتوانید آنها را جوان کنید، آن چیز را در یک کرم نخواهید یافت. هیچ روش درمانی یا داروی بدون نسخه‌ای نمی‌تواند لکه‌های دستهایتان را از بین ببرد.  برای این کار، متخخصان سِرُم اسکین-سیوتیکال گیاهی را توصیه می‌کنند. این سرم رقیق و طبیعی بوده و حاوی ترکیبات گیاهی است که می‌تواند لکه‌های سیاه پوستی را کم کند. عصاره‌ی خیار و آویشن موجود در آن باعث نرمی و مرطوب شدن پوست شده و اسید کوجیک و آربوتین (عصاره‌ی گیاه توت خرس) هم می‌تواند باعث درخشندگی پوست شود.
تجویز پزشک
درمان با تجویز پزشک می‌تواند باعث کمتر شدن لکه‌ها شود و به مراتب از داروهای بدون نسخه بهتر است. برای این منظور، پیشنهاد متخصصان، داروی ترای-لوما است که کِرمی موضعی بوده که باعث پوسته پوسته شدن و کاهش التهاب پوست دست‌ها و صورتتان می‌شود. این کرم را باید حدود ۸ هفته استفاده کرد، اما برخی از افراد بعد از چهار هفته مصرف آن، وضع پوستشان خوب می‌شود. وقتی در معرض نور خورشید یا پرتو فرابنفش قرار می‌گیرید، مواد موجود در ترای-لوما می‌تواند باعث افزایش حساسیت نسبت به نور خورشید شده و لکه‌های پوستی را تیره‌تر کند، بنابراین یادتان نرود که حتما کرم ضدآفتاب بزنید.
لیزر
اگر فکر می‌کنید که کرم برای پوستتان جواب نمی‌دهد، باید از روش لیزردرمانی استفاده کنید. برای این منظور، متخصصان پوستی لیزر پیکووی را پیشنهاد می‌کنند که بر انواع پوست‌ها مانند پوست صورت، سینه و دست‌ها نتایج مثبتی به همراه داشته و می‌تواند به مانند کِرم عمل کند. به جای استفاده از امواج حرارتی-نوری در لیزرهای قدیمی، لیزر پیکووی دارای امواج کوتاهی بوده و در کسری از ثانیه می‌تواند رنگدانه‌های ملانین را تجزیه کرده و به ذرات کوچکتر تبدیل کند.
(منبع: mayoclinic)

برای حفظ زیبایی و جوانی دست‌ها چه کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ