رژیم غذایی متعادل برای مردان

maryam01
مردان نسبت به زنان نیازهای غذایی مختلفی دارند. در اینجا به برخی از دستورالعمل‌های تجویزی توسط متخصصان تغدیه برای داشتن یک رژیم غذایی متعادل اشاره می‌کنیم.

فکر می‌کنید مناسب‌ترین زمان برای مصرف کربوهیدرات، پروتئین و چربی چه زمانی است؟ حجم غذایی که می‌خورید چقدر باید باشد و دستورالعمل‌های لازم روزانه شامل چه غذاهایی است؟
مردان نسبت به زنان نیازهای غذایی مختلفی دارند. در اینجا به برخی از دستورالعمل‌های تجویزی توسط متخصصان تغدیه برای داشتن یک رژیم غذایی متعادل اشاره می‌کنیم.
صبحانه
اگر اولین جایی که می‌روید باشگاه است یا محل کار، سعی کنید پروتئین را به صبحانه‌تان اضافه کنید چرا که این کار باعث افزایش متابولیسم‌تان می‌شود؛ اگر ورزش می‌کنید، نخستین کاری که پروتئین صبحانه انجام می‌دهد این است که باعث ترمیم عضلات می‌شود. تخم مرغ‌ گزینه مناسبی است چرا که میزان متعادلی از پروتئین و چربی دارد، سایر گزینه‌ها شامل ماهی مثل ماهی سالمون یا هداک و نیز لبنیات کم چرب است. غذاهای حاوی پروتئین باعث سیر نگه داشتن شما شده و کمک‌تان می‌کند کالری کمتری در طی روز مصرف کنید.
ناهار
برای ناهار می‌توانید تلفیقی از پروتئین کم چرب و کربوهیدرات نشاسته‌دار داشته باشید. غذاهای سرشار از کربوهیدرات، منبع غنی انرژی برای بدن بوده بنابراین با حذف آنها، احتمال دارد هنگام بعد از ظهر انرژی زیادی نداشته باشید. غلات کامل مانند دانه‌ی چاودار، گندم و جو می‌توانند برای مدت طولانی شما را سیر نگه دارند. تحقیقات نشان می‌دهد نان‌های چاودار می‌توانند بیش از ۱۰ ساعت میزان قند خون را بالا نگه دارند.
شام
کربوهیدرات را کم نکنید، آنها چربی کمی داشته و سرشار از فیبر هستند و باعث می‌شود شب‌ها راحت بخوابید. سعی کنید آنها را با چربی‌های سالم که بدن شما طی شب می‌تواند از آنها برای رشد و ترمیم خود استفاده کند، ترکیب کنید. این چربی‌های سالم در ماهی‌های روغنی، ماهی قزل‌آ‌لا و ماهی ماکرل و نیز آجیل، دانه‌ی گیاهان و روغن آنها وجود دارد.
(منبع: NHS)

غذاهای مناسب برای افزایش قدرت باروری مردان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ