دلایل عجیب بی‌خوابی

maryam01
علت اصلی بی‌خوابی در برخی از موارد مشخص نیست. گاهی اوقات به باشگاه می‌روید، ورزش می‌کنید و حتی یک یا دو ساعت زودتر از زمان خواب به استراحت می‌پردازید؛ اما تنها به سقف اتاق خیره می‌شوید و ساعات باقی‌مانده تا زمان اتمام خواب شبانه را محاسبه می‌کنید.

گاهی اوقات دلیل بی‌خوابی و بیداری‌های شبانه کاملا مشخص است. قرار است جلسه‌ای را صبح روز بعد مدیریت کنید یا در یک دادگاه حاضر شوید؛ گاهی هم غذای زیادی خورده‌اید. این عوامل خواب شبانه شما را مختل خواهند ساخت.
با این حال، علت اصلی بی‌خوابی در برخی از موارد مشخص نیست. گاهی اوقات به باشگاه می‌روید، ورزش می‌کنید و حتی یک یا دو ساعت زودتر از زمان خواب به استراحت می‌پردازید؛ اما تنها به سقف اتاق خیره می‌شوید و ساعات باقی‌مانده تا زمان اتمام خواب شبانه را محاسبه می‌کنید.
بوی نعناع تازه بسیار قوی است. این بو می‌تواند شما را برای یک مدت طولانی بیدار نگه دارد. محققان انگلیسی در یکی از مطالعات خود دریافتند افرادی که پیش از خواب بوی روغن نعناع را استشمام می‌کنند، در مقایسه با افرادی که در معرض این بو قرار ندارند، کمتر احساس خواب‌آلودگی می‌کنند. این بدان معنا نیست که قبل از خواب مسواک نزنید. بهتر است از خمیر دندانی استفاده کنید که فاقد رایحه نعناع باشد.
امروزه، استفاده از وسایل الکترونیکی در شب مشکل‌ساز می‌شود. با وجود روش‌های بسیاری که برای استفاده از فناوری‌های الکترونیکی در تخت‌ خواب وجود دارد، خوابیدن کار دشواری خواهد بود. این بدان معنا نیست که نمی‌توانید از این فناوری‌ها دل بکنید. بلکه حاکی از آن است که این فناوری‌ها بر ذهنیت شما اثر می‌گذارند، آن هم درست در زمانی که باید کم کم به خواب بروید. حتی پس از کنار گذاشتن این فناوری‌ها ذهن شما درگیر خواهد بود. بهتر است قبل از خواب یک کمدی ساده یا طنز بی‌محتوای تلویزیونی ببینید.
(منبع: NHS)

درمان خانگی بی‌خوابی با کاهو و عسل

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ