علل ریزش مو و بروز طاسی در زنان

maryam01
بدن زنان در طول زندگی با تغییرات بسیاری مواجه می‌شود. این تغییرات در برخی از موارد باعث ریزش مو می‌شوند. درمان مشکل ریزش مو مستلزم شناسایی علت اصلی این عارضه خواهد بود.

بدن زنان در طول زندگی با تغییرات بسیاری مواجه می‌شود. این تغییرات در برخی از موارد باعث ریزش مو می‌شوند. درمان مشکل ریزش مو مستلزم شناسایی علت اصلی این عارضه خواهد بود. در ادامه چند دلیل اصلی مرتبط با ریزش مو و طاسی در زنان معرفی شده است.
رسیدگی نامناسب به مو
استفاده بیش از اندازه از ابزار و محصولات آرایشی از قبیل تقویت‌کننده، فر کننده، ژل، موس، اسپری، رنگ و غیره به ساقه مو آسیب می‌رساند. دم اسبی بستن، شانه کردن نادرست و پیرایش نامناسب مو از جمله عواملی هستند که به تشدید ریزش مو منجر می‌شوند. رنگ کردن بیش از اندازه مو نیز باعث ریزش موها می‌شود.
سندرم تخمدان پلی کیستیک 
در این شرایط، تولید بیش از اندازه هورمون مردانه آندروژن باعث ایجاد کیسه‌های کوچکی در دیواره تخمدان می‌شود که به عنوان کیست شناخته می‌شوند. عدم تعادل هورمونی در بدن بر رشد موهای شما نیز اثر می‌گذارد. سندرم تخمدان پلی کیستیک در برخی از موارد باعث می‌شود که رشد موهای زائد افزایش یابد، اما موهای سر به تدریج ریزش کنند.
کم خونی
کم خونی به علت کمبود آهن در رژیم غذایی شما پدید می‌آید. بسیاری از زنان به علت قاعدگی سنگین و یا کمبود اسید فولیک در بدنشان دچار کم خونی می‌شوند. کم خونی به کاهش تولید هموگلوبین در بدن منجر می‌شود. این بدان معنی است که اکسیژن کمتری به اندام‌های شما خواهد رسید. زمانی که اکسیژن کافی به فولیکول‌های مو نرسد، موها به تدریج ضعیف و شکسته شده و به آسانی می‌ریزند.
(منبع: NHS)

برای درمان ریزش مو از چه راه حل گیاهی استفاده کنیم ؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ