آیا رژیم‌های غذایی کم چرب موثرند؟

maryam01
محققان دانشگاه هاروارد معتقدند که مقامات بهداشتی باید به جای منع مصرف چربی، کربوهیدرات و پروتئین به اطلاع‌رسانی بیشتر در زمینه مصرف غذاهای فرآوری‌نشده بپردازند.

هیچ مدرکی مبنی بر صحت این ادعا وجود ندارد که عدم مصرف چربی به کاهش وزن می‌انجامد. محققان معتقدند که به جای حذف چربی از رژیم غذایی باید به مقدار آن توجه کنیم. افراد نیز باید باید در مصرف غذاهای فرآوری‌نشده به جای چربی و کربوهیدرات دقت کنند. تمام چربی‌ها بد نیستند؛ و حتی برخی از آنها به کاهش وزن کمک می‌کنند.
رژیم‌های غذایی کم چرب تنها راه کاهش وزن نیستند. این ادعا در تضاد با باور دیرینه‌ای است که عدم مصرف چربی را تنها راه کاهش وزن می‌داند. محققان بر این باورند که هیچ مدرکی مبنی بر صحت این ادعا وجود ندارد که عدم مصرف چربی به کاهش وزن می‌انجامد.
نتایج مطالعات اخیر حاکی از آنند که هشدارهای سازمان بهداشت جهانی در قبال مصرف کره، شیر پر چرب و دیگر سایر مواد غذایی پر چربی بی‌مورد بوده است. محققان دانشگاه هاروارد معتقدند که مقامات بهداشتی باید به جای منع مصرف چربی، کربوهیدرات و پروتئین به اطلاع‌رسانی بیشتر در زمینه مصرف غذاهای فرآوری‌نشده بپردازند.
دکتر دریدره توبیاس، این مطالعه را بر اساس داده‌های به‌دست‌آمده از ۶۸ هزار فرد بزرگسال به انجام رسانید. او معتقد است که هیچ مدرک معتبری مبنی بر فواید رژیم‌های غذایی کم چرب وجود ندارد. علی‌رغم باور رایجی که حذف چربی از رژیم غذایی را با کاهش وزن در یک راستا می‌پندارد، شواهد علمی چندانی برای تایید این ادعا وجود ندارد. دولت انگلستان در سال ۱۹۸۳ با ارائه یک دستورالعمل بهداشتی به مردم توصیه کرد که چربی کمتری مصرف کنند و بیشتر از غذاهای پر کربوهیدرات استفاد کنند.
(منبع: webmd)

به جای کالری‌ها، تعداد دفعات جویدن غذا را بشمارید تا وزن کم کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ