آیا اشک ریختن پس از رابطه جنسی طبیعی است؟

maryam01
برقراری رابطه جنسی عالی است و به لحاظ جسمی و روحی مزایای بسیاری دارد. اما مواجه شدن با ناراحتی و افسردگی به جای خوشحالی و رضایت‌مندی از ارتباط جنسی چیز دیگری است.

برقراری رابطه جنسی عالی است و به لحاظ جسمی و روحی مزایای بسیاری دارد. اما مواجه شدن با ناراحتی و افسردگی به جای خوشحالی و رضایت‌مندی از ارتباط جنسی چیز دیگری است. گاهی اوقات ارتباط جنسی شما را به اشک ریختن وا می‌دارد. گفته می‌شود که ترشح اکسی‌توسین پس از رسیدن به ارگاسم یا اوج لذت جنسی باعث اشک ریختن می‌شود. این امر گاها با احساس اضطراب، افسردگی و حتی پرخاشگری همراه است. بسیاری از زنان پس از رابطه جنسی چنین حسی دارند. بر اساس نتایج یک پژوهش جدید که بر روی ۲۳۰ زن دانشگاهی انجام گرفت، مشخص شد که ۴۶ درصد از زنان این احساس را تجربه کرده‌اند. پنج درصد از زنان حاضر در مطالعه نیز در ماه گذشته چندین بار چنین احساسی داشتند.
اما جای نگرانی نیست. ناراحتی و افسردگی پس از ارتباط جنسی تاثیری بر صمیمت شما و شریک جنسی‌تان نخواهد داشت. به گفته دکتر رابرت شوایتزر، نویسنده اصلی این مقاله، آنچه که در مورد ارتباط جنسی اهمیت دارد احساس درونی فرد نسبت به خویش است. ممکن است افراد در بهترین حالات هم احساس درونی خود را از دست بدهند.
ارتباط جنسی از یک قلمرو عاطفی برخوردار است. نحوه برخورد زوجین با ارتباط جنسی، خوب یا بد، بر احساس درونی آنها از خویشتن اثر می‌گذارد. افرادی که در اتاق خواب و زندگی واقعی خود کمتر احساساتی می‌شوند، به مراتب کمتر دچار ناراحتی و افسردگی پس از ارتباط جنسی می‌شوند. به گفته دکتر شوایتزر، افرادی که احساسشان شکننده‌تر است، بیشتر در معرض این مشکل قرار دارند.
(منبع: NHS)

مراحل هیجانات جنسی خانم ها در یک رابطه جنسی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ