ساخت محصولات مراقبت از نوزاد در خانه برای جلوگیری از بثورات پوشکی

maryam01
بسیاری از محصولات مراقبت از نوزاد مانند انواع شامپوها و خمیردندان‌ها سرشار از مواد شیمیایی هستند که در کل برای بچه خوب نیست. زمانی که پوست بچه بلافاصله آنچه را که روی پوستش می‌مالید جذب می‌کند، موارد مراقبت از او اهمیت خاصی پیدا می‌کند.

بسیاری از محصولات مراقبت از نوزاد مانند انواع شامپوها و خمیردندان‌ها سرشار از مواد شیمیایی هستند که در کل برای بچه خوب نیست. مثلا روغن بچه روغنی است که از مواد خام نفتی به دست آمده و با مواد معطر ترکیب می‌شود. زمانی که پوست بچه بلافاصله آنچه را که روی پوستش می‌مالید جذب می‌کند، موارد مراقبت از او اهمیت خاصی پیدا می‌کند. اگر سعی کنید که خودتان این موارد را عملی کنید می‌توانید تأثیر بیشتری از کاربرد این محصولات ببینید.
کِرم پوشک بچه 
این کرم پوشک طبیعی در پیشگیری از بثورات پوستی بچه تأثیر فراوانی دارد. چیزهایی که نیاز دارید عبارتند از:
-یک قاشق موم
-یک چهارم قاشق کره‌ی گیاهی
-۲ قاشق روغن ماهی 
-یک چهارم قاشق روغن نارگیل
-یک قاشق کلوخ بنتونیت
-دو کپسول DHA/EPA
-یک قاشق زینک اکسید
برای شروع، روغن نارگیل را با کره گیاهی و موم در یک ظرف شیشه‌ای که به اندازه‌ی یک اینچ در آن آب ریخته‌اید مخلوط کنید. بگذارید آب بجوشد تا مواد موجود در آن حسابی آب شود. زمانی که این مواد حسابی آب شدند آن را از روی حرارت بردارید و با روغن ماهی، زینک اکسید، DHA/EPA و کلوخ بنتونیت ترکیب کنید و بعد بگذارید سرد شود تا قابل استفاده باشد.
روغن بچه
برای درست کردن این روغن به مواد زیر نیاز دارید:
-۲ قاشق گل بابونه
-۲ قاشق گل همیشه بهار
-یک فنجان روغن گیاهی تخم زردآلو
از دو راه می‌توان برای درست کردن این روغن استفاده کرد. راه کند و آرام این است که گل‌ها را داخل یک پارچ شیشه ای بریزید. وقتی روغن را به آن اضافه کردید، در آن را محکم ببنید و در جای خنک و تاریک بگذارید و یک بار در روز آن را تکان دهید. در روش سریع، مقداری آب را در داخل ظرفی گرما دهید، بعد روغن را در ظرفی شیشه‌ای روی حرارت بگذارید و به آب بیافزایید و در انتها گل‌ها را با آن مخلوط کنید. بعد از آنکه رنگ گل‌ها زرد شد می‌توانید آن را استفاده کنید.
(منبع: webmd)

توصیه‌های متخصصین پوست برای جلوگیری از بثورات پوشکی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ