حقایق تکان‌دهنده‌ای که شما را از سیگار کشیدن منصرف می‌کند

maryam01
تصورش را بکنید: فرمالدئید، که برای نگهداری از حیوانات مرده استفاده می‌شود؛ آرسنیک، که در تهیه مرگ موش بکار گرفته می‌شود؛ DDT، که یک حشره‌کش ممنوعه است، از جمله موادی هستند که از طریق دود سیگار وارد ریه‌ها می‌شوند.

اگر به دنبال ترک سیگار هستید، از حقایق مرتبط با این عادت مضر مطلع شوید. مطالعه حقایق تکان‌دهنده مربوط به سیگار، راه مناسبی برای ترک این عادت خواهد بود.
۱.سرطان
احتمالا با عوارض مرگ‌بار سیگار آشنا هستید؛ اما بیایید چند نمونه از این عوارض را یادآور شویم. سیگار کشیدن باعث از بین رفتن مجاری هوای ریه شده و در ۹۰ درصد از موارد به سرطان ریه و سایر بیماری‌های ریوی مانند آمفیزم و برونشیت مزمن منجر می‌شود. کشیدن تنها پنج نخ سیگار در روز شانس ابتلا به حمله قلبی را دو برابر افزایش می‌دهد.
۲.مشکلات باروری
اگر می‌خواهید بچه‌دار شوید، باید بدانید که سیگار کشیدن به طور قابل توجهی از این امر جلوگیری می‌کند. دود سیگار بر عملکرد دستگاه تناسلی و اندام‌های جنسی اثر می‌گذارد. مردان سیگاری بیش از سایرین از اختلالات نعوظ رنج برده و اسپرم کمتری تولید می‌کنند. زنان سیگاری نیز بیش از سایر زنان در معرض خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم و مشکلات بارداری قرار دارند. سیگار کشیدن در دوران بارداری باعث افزایش خطر سقط جنین، زایمان زودرس و به دنیا آوردن نوزاد مرده می‌شود.
۳.مواد شیمیایی موجود در دود سیگار
دود سیگار بیش از ۴ هزار ماده شیمیایی را شامل می‌شود که ۷۰ مورد از آنها به عنوان عامل سرطان‌زا شناخته می‌شوند. بسیاری از این مواد شیمیایی سمی هستند. تصورش را بکنید: فرمالدئید، که برای نگهداری از حیوانات مرده استفاده می‌شود؛ آرسنیک، که در تهیه مرگ موش بکار گرفته می‌شود؛ بوتان، که در گاز فندک استفاده می‌شود؛ DDT، که یک حشره‌کش ممنوعه است؛ و منوکسیدکربن، سیانید هیدروژن و آمونیاک، که در محصولات شوینده بکار گرفته می‌شوند، از جمله موادی هستند که از طریق دود سیگار وارد ریه‌ها می‌شوند.
(منبع: medicinenet)

راه جدیدی برای ترک سیگار

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
سپهر

سپهر

1396-05-20 - 18:10 پاسخ

هیچ اتفاقی نمیفته. خیالت تخت