با انجام یک تست ۳۰ ثانیه‌ای از خطر ابتلا به سرطان پوست مطلع شوید

maryam01
اشعه خورشید حتی پس از پایان یافتن تابستان نیز به پوست شما آسیب می‌رساند و احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد. سرطان پوست، شایع‌ترین نوع سرطان در ایالات متحده است. اما چه می‌شد اگر یک راه آسان برای پیش‌بینی خطر ابتلا به این عارضه مرگ‌بار وجود داشت؟

اشعه خورشید حتی پس از پایان یافتن تابستان نیز به پوست شما آسیب می‌رساند و احتمال ابتلا به سرطان پوست را افزایش می‌دهد. سرطان پوست، شایع‌ترین نوع سرطان در ایالات متحده است. اما چه می‌شد اگر یک راه آسان برای پیش‌بینی خطر ابتلا به این عارضه مرگ‌بار وجود داشت؟ محققان در سال‌های اخیر به یک راه آسان برای تشخیص این بیماری مهلک دست یافته‌اند.
با توجه به یافته‌های محققان که در ۱۹ اکتبر در نشریه انگلیسی پوست منتشر شده است، تعداد خط و خال‌های موجود بر روی بازو نشان‌دهنده تعداد خط و خال‌های موجود در کل بدن است. محققان معتقدند که شناسایی تعداد خط و خال‌ها نقش قابل توجهی در تشخیص احتمال ابتلا به ملانوم دارد.
محققان دانشگاه کینگز کالج لندن در سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۳ به مطالعه بر روی ۳ هزار و ۵۹۴ دوقلوی دختر پرداختند. تمام شرکت‌کنندگان حاضر در مطالعه تحت آزمایش پوست قرار گرفتند. نوع پوست، رنگ مو، رنگ چشم، کک و مک و خط و خال موجود در سطح ۱۷ بخش مختلف از بدن در طی آزمایشات مورد بررسی قرار گرفتند. محققان دریافتند که تعداد خط و خال‌های موجود در بازوی راست افراد با تعداد خط و خال‌های موجود در کل بدن همبستگی دارد. زنانی که در بازویشان بیش از ۱۱ خط و خال داشتند، به طور متوسط بیش از ۱۰۰ خط و خال در کل بدنشان دارند. هر اندازه که خط و خال‌های موجود در سطح پوست بیشتر باشد، خطر ابتلا به ملانوم بیشتر خواهد بود.
محققان بر این باورند که هر خط و خال اضافی به میزان ۲ تا ۴ درصد باعث افزایش خطر ابتلا به ملانوم می‌شود. آنها دریافتند که تعداد خط و خال‌های موجود در سطح بازو و پاها نشان‌دهنده تعداد خط و خال‌های موجود در کل بدن است.
(منبع: mayoclinic)

شکلات از سکته قلبی و سرطان پوست پیشگیری می کند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ