تاثیر کاهش مصرف قند در کاهش وزن کودکان چاق

maryam01
کودکان امروزی غذاهای بی‌ارزش زیادی در طول روز می‌خورند؛ از مواد غذایی بسته‌بندی شده و پر کالری گرفته تا محصولاتی که قند زیادی دارند. در نتیجه، شمار زیادی از کودکان در سنین پایین از چاقی و اضافه وزن رنج می‌برند.

کودکان امروزی غذاهای بی‌ارزش زیادی در طول روز می‌خورند؛ از مواد غذایی بسته‌بندی شده و پر کالری گرفته تا محصولاتی که قند زیادی دارند. در نتیجه، شمار زیادی از کودکان در سنین پایین از چاقی و اضافه وزن رنج می‌برند. یافته‌های یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که کاهش مصرف قند به مدت ۱۰ روز نتایج قابل‌توجهی به دنبال دارد.
محققان دانشگاه سان فرانسیسکوی کالیفرنیا و دانشگاه تورو در مطالعات خود از ۴۳ فرد ۹ تا ۱۸ ساله بهره گرفتند. شرکت‌کنندگان حاضر در مطالعه به مدت ۱۰ روز از مصرف زیاد قند خودداری کردند. ۲۷ نفر از از ۴۳ شرکت‌کننده حاضر در مطالعه لاتین و ۱۶ نفر آمریکایی-آفریقایی بودند. این افراد یا چاق بودند و یا حداقل از یکی از مشکلات متابولیک مانند فشار خون بالا یا کبد چرب رنج می‌بردند.
پرسش‌نامه‌ای در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داده شد تا پس از تکمیل آن با یک متخصص امور تغذیه گفت‌وگو کنند. سپس، یک رژیم غذایی جدید به آنها داده شد که همان مقدار پروتئین، چربی و کربوهیدرات موجود در رژیم غذایی عادی‌شان را شامل می‌شد. تنها با این تفاوت که میزان قند مصرفی در رژیم غذایی جدید به میزان ۱۰ تا ۲۸٪ کاهش یافت.
رابرت لوستیگ، نویسنده اصلی این مطالعه و متخصص غدد کودکان در بیمارستان UCSF سان فرانسیسکو معتقد است که رعایت این رژیم غذایی نقش قابل توجهی در بهبود مشکلات متابولیک در این افراد دارد. به گفته لوستیگ، جایگزین کردن نشاسته به جای قند در مواد غذایی فرآوری‌شده، بدون آنکه تغییری در کالری دریافتی ایجاد شود، باعث کاهش وزن در شرکت‌کنندگان شده است.
(منبع: medicinenet)

پیشنهادهای دکتر آلتمن برای جلوگیری از چاقی کودکان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ