دلیل دیدن خواب‌های واضح و عجیب دوران بارداری

maryam01
خواب آینه‌ای است که حالات عاطفی شما را منعکس می‌کند. و از آنجایی که در دوران بارداری احساساتی‌تر از بقیه مواقع هستید، اصلا عجیب نیست که خواب‌هایتان به نظر واضح‌تر و عجیب‌تر می‌آید.

خواب آینه‌ای است که حالات عاطفی شما را منعکس می‌کند. و از آنجایی که در دوران بارداری احساساتی‌تر از بقیه مواقع هستید، اصلا عجیب نیست که خواب‌هایتان به نظر واضح‌تر و عجیب‌تر می‌آید. افزایش هورمون پروژسترون در دوران بارداری می‌تواند یکی از عوامل بالا و پایین شدن احساساتتان باشد.
اخیرا خواب‌هایم خیلی آزاردهنده و نیز واضح و مشخص است. آیا این به معنای آن است که من یا بچه‌ی داخل شکمم مشکلی داریم؟
نمی‌توان به یقین گفت که اینطور است. رؤیاهای دوران بارداری٬ خصوصا در سه ماه‌ی سوم اغلب واضح و ترس‌آورند و این کاملا طبیعی‌ست. چنین رؤیاهایی راهی به ناخودآگاه شماست تا بتوانید از طریق آن با ترس‌ها و احساس عدم امنیتی که بی‌شک نسبت به نوزاد و مادر شدن خود دارید روبرو شوید. محققان می‌گویند در این بازه از زندگی شما٬ رؤیاها نقش مهمی دارند. به آنها در قالب نوعی پیام و اطلاعاتی درباره‌ی خود بنگرید که از هیچ راه دیگری نمی‌توانستید آنها را دریابید.
معنای این رؤیاها چیست؟
ممکن است رؤیای بسیار ترسناکی ببینید که در آن فرزندتان را در جایی رها کرده یا او را گم می‌کنید یا یک سری کارها را ناشیانه انجام می‌دهید مانند زدن پشت بچه برای آروغ زدن٬ این پیام‌ها به شما می‌گوید که نسبت به مادر شدن کمی ترس دارید. رؤیاهایی که در آن در حال دویدن هستید٬ یا از ارتفاع بلندی می‌افتید یا در اتاقی گیر می‌کنید نشان‌دهنده‌ی نگرانی شما نسبت به از دست دادن آزادی‌تان است. سایر رؤیاهای عادی نشان‌دهنده‌ی نگرانی نسبت به تغییر در دیدگاه شما یا در ازدواجتان بوده یا در این باره که بچه‌تان چه شکلی خواهد بود.
در ارتباط با این رؤیاها٬ چه کاری می‌توانم انجام دهم؟
به رویاهایتان گوش دهید و بدانید که آنها طبیعی هستند. این خواب‌ها به راحتی می‌توانند در شما اشتغال فکری ایجاد کنند- مثلا رؤیایی که در آن می‌بینید نمی‌توانید به فرزندتان غذا دهید به نوعی نشان‌دهنده‌ی نگرانی و تشویش شما نسبت به مراقبت از بچه است. اگرچه این رؤیاها ممکن است آزاردهنده باشد٬ اما به آنها به چشم فرصتی برای شناخت بیشتر افکار درونتان بنگرید.
(منبع: NHS)

علت نداشتن خواب کافی در دوران بارداری چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ