هنرمند نابینا بالاخره توانست نقاشی‌های حیرت انگیزش را ببیند+عکس

maryam01
سلریس جیمز ۴۱ ساله دچار آب مروارید شدیدی بود که به مرور قدرت بینایی‌اش را کم کرد تا حدی که مجبور بود برای نقاشی٬ بوم خود را لمس کند.

سلریس جیمز ۴۱ ساله دچار آب مروارید شدیدی بود که به مرور قدرت بینایی‌اش را کم کرد تا حدی که مجبور بود برای نقاشی٬ بوم خود را لمس کند. ماه گذشته دکتر گیلرمو آمسکوآ بر روی چشم این هنرمند عملی انجام داد و این عمل تا حد زیادی باعث بهتر شدن قدرت دید او شد.
پیش از عمل آقای جیمز، پرتره‌ای از خود کشیده بود و حالا برای نخستین بار او می‌تواند بعد از عمل آن را ببیند.

زمانی که مادر سلریس در دوران بارداری مبتلا به سرخجه شد، این قضیه شدیدا بر نوزادش تأثیر گذاشته و باعث شد که سلریس نابینا و ناشنوا به دنیا بیاید. او در دوران کودکی الفبا را نزد خود آموخت و به خاطر مشکل ناتوانی‌اش، نتوانست یاد بگیرد که چگونه به طور مؤثری با دیگران ارتباط برقرار کند و در عوض احساساتش را از طریق طراحی و نقاشی بیان می‌کرد.


او در صفحه‌ی فیسبوکش نوشته است: بزرگترین محدودیت در دوران مدرسه برایم این بود که هرگز نتوانستم یک روش قاعده‌مند برای ارتباط برقرار کردن یاد بگیرم». با توجه به اینکه در دوران مدرسه نمی‌توانست به خاطر ناشنوایی شدیدش به خوبی صحبت کند و از طرفی زبان اشاره هم نمی‌دانست٬ تنها قادر بود با انجام حرکات یا از طریق طراحی‌هایش با دیگران ارتباط برقرار کند. او در تمام دوران مدرسه٬ فردی بسیار خونگرم و مشتاق یادگیری بود و رفتارهایی که از خود نشان می‌داد، به هیچ عنوان رفتارهای بچه‌ای نبود که مشکلات احساسی یا رفتاری داشته یا از ناتوانی جسمی رنج می‌برد.


پزشکان می‌گویند: ما امیدواریم با بهبود بینایی و شنوایی و مهارت‌های ارتباطی و البته کمک مادرش بتوانیم کاری کنیم که سلریس بتواند به زندگی با امید بیشتری ادامه دهد.

مرد نابینا بعد از ۱۰ سال توانست همسرش را ببیند
هشت ماه پیش نیز خبری درباره مرد نابینایی منتشر شد که بعد از ۱۰ سال توانست همسرش را ببیند.
ویدئوی مربوط به این رویداد، لحظه‌ی امیدبخشی را نشان می‌دهد که آلن زدرد، همسرش کارمن را در جلوی خود می‌بیند و می‌شناسد. در آن لحظه وقتی آلن او را در آغوش گرفت، شادی در صورتش موج می‌زد؛ هر دو گریستند. حدود ۲۰ سال قبل پزشکان تشخیص دادند که زدرد دارای اختلال زوال چشمی است که رفته‌ رفته بینایی او را از بین می‌برد تا حدی که ۱۰ سال قبل او را کاملاً نابینا کرد.
جراحان یک قطعه‌ی الکتریکی کوچک را در چشم راست او تعبیه کردند. عمل پیوند بینایی دوم با دریافت پیام‌های امواج نوری از یک دوربین کوچک که در وسط عینک سفارشی قرار داشت به همراه یک ویدئو کوچک نشان می‌داد که جراحان چگونه مجرای شبکیه او را باز کردند. گزارش‌ها حاکی از آن است که زدرد پانزدهمین نفر در ایالات متحده است که این عمل روی او انجام شد.
وقتی او این عینک را گذاشت، گفت: نوری کم و زیاد می‌شد، نور عادی نبود، پیوسته بود. چشمک می‌زد، و می‌توانستم تغییراتش را حس کنم و تشخیص دهم.»

(منبع: dailymail)

مردی با قیچی فرورفته در سرش: یک مشکل کوچک دارم!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ