غذاهای خوشمزه برای داشتن موهایی سالم

maryam01
همه ما دوست داریم موهایی سالم،‌ بدون موخوره و پرپشت داشته باشیم. جدای از محصولات مراقبت از مو، با استفاده از بعضی غذاها می‌توانید به بهبود ظاهر موهایتان کمک کنید.

همه ما دوست داریم موهایی سالم،‌ بدون موخوره و پرپشت داشته باشیم. جدای از محصولات مراقبت از مو، با استفاده از بعضی غذاها می‌توانید به بهبود ظاهر موهایتان کمک کنید.
ماهی سالمون برای درخشندگی موها
ماهی‌هایی مانند سالمون٬ ساردین و ماکرل سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ هستند. بدن شما نمی‌تواند این اسیدهای چرب سالم را بسازد٬ بنابراین ناگزیر باید آنها را از غذاها یا مکمل‌ها به دست بیاورید. آنها از شما در برابر بیماری محافظت می‌کنند.


رشد موها با ماست یونانی
این ماست سرشار از پروتئین بوده و حاوی موادی است که به جریان خون کمک کرده و باعث تقویت پوست سر و رشد موها می‌شود. یکی از این مواد ویتامین B5 است که مانع از کم پشتی مو و یا ریزش آن می‌شود.


اسفناج برای مبارزه با شکنندگی موها
اسفناج به مانند بسیاری از سبزیجات برگدار تیره٬ سرشار از مواد مغذی است. در واقع میزان زیادی ویتامین A به اضافه‌ی آهن٬ بتاکاروتن٬ فولیت و ویتامین C دارد. تمام اینها برای سالم نگه داشتن پوست سر و داشتن موهای بلند بسیار مؤثر است. در واقع اسفناج باعث مرطوب ماندن موها شده و کمک می‌کند تا موها حالت شکننده پیدا نکند.


گواوا برای پیشگیری از شکنندگی موها
این میوه‌ی مناطق حاره‌ای سرشار از ویتامین C بوده و مانع از شکنندگی موها می‌شود. یک فنجان گواوا حاوی ۳۷۷ میلیگرم ویتامین C است.


غلات سرشار از آهن برای پیشگیری از ریزش موها
مصرف کم آهن به کم پشتی موها می‌انجامد. این ماده‌ی مغذی بسیار مهم در غلات غنی شده٬ حبوبات و پاستا و دانه‌ی سویا و عدس به میزان فراوان وجود دارد.


طیور با چربی کم برای ضخامت موها
وقتی پروتئین به اندازه‌ی کافی مصرف نکنید٬ رشد مو متوقف می‌شود. وقتی رشد آنها متوقف شده و موهای پیرتر بریزند٬ دچار ریزش مو می‌شوید. برای تأمین پروتئین مناسب از گوشت٬ از گزینه‌های کم چرب مانند مرغ یا بوقلمون استفاده کنید که دارای چربی اشباع شده‌ی کمتری نسبت به گوشت خوک یا گاو هستند.


(منبع: medicinenet)

چطور باید موهای‌تان را سالم نگه دارید؟+پاسخ طراح موی مشهور

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ