درمان‌های طبیعی: عطرهای شفابخش برای از بین بردن بی‌خوابی و اضطراب

maryam01
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خواص عطرها، چیزی بیشتر از باز کردن چاکراهای بدن است. در اینجا می‌خواهیم به اطلاعات علمی نهفته در پشت آنها اشاره کنیم.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خواص عطرها، چیزی بیشتر از باز کردن چاکراهای بدن است. در اینجا می‌خواهیم به اطلاعات علمی نهفته در پشت آنها اشاره کنیم:
تشویش
تحقیقات در مورد تشویش ثابت کرده که قبل و بعد از بوییدن روغن گل شمعدانی، میزان تشویش به زیر ۱۸ درصد می‌رسد و از طرفی ثابت شده چوب صندل هم می‌تواند میزان تشویش را کاهش دهد. محصولی به نام AromaWorks Yin Candle 32 حاوی این دو روغن همراه با نعناع هندی است که باعث بهتر شدن خلق و خویتان می‌شود.
حالت تهوع
محققان دریافته‌اند افرادی که روغن گل رز را می‌بوییدند و در همان حال ویدئویی را تماشا می‌کردند که حس تهوع آنها را برمی‌انگیخت، حدود پنجاه درصد نسبت به افرادی که این روغن را نبوییدند، حالت تهوع کمتری داشتند. محققان معتقدند برخی بوهای خاص می‌تواند احساساتی در شما ایجاد کند که باعث انحراف جریان مغزی از بیماری مسافرت (یا حرکت) می‌شود.
بی‌خوابی
محققان طی آزمایش‌هایی که در ارتباط با خواب انجام دادند دریافتند که ۹۱ درصد شرکت کنندگان بعد از استفاده از محصولی به نام Perfect Night’s Sleep Pillow Mist 20 خواب بهتری داشته و ۱۰۰ درصد آنها این محصول را به کسی که مشکل خواب داشت توصیه کردند تا مصرف کند. اخیرا تولیدکنندگان این محصول، میزان روغن بابونه‌ی آن را تا ۲۵ درصد، اسطوخدوس را تا ۴۸ درصد و ۳ درصد هم نعناع هندی آن را زیاد کرده‌اند که همه‌ی این‌ها در قالب رایحه‌های آرام‌بخش عمل می‌کنند.
سرماخوردگی و آنفولانزا
محصولی به نام Neal’s Yard De-stress Aromatherapy Blend 9.70 که حاوی روغن بلسان درخت کوپابا بوده دارای رایحه‌ی بسیار غلیظ و تمیزکننده‌ای است که می‌تواند علائم عفونت‌های تنفسی را به خاطر روغن بهارنارنج موجود در آن از بین برده و فرد را بشاش کرده و روحیه‌ی او را بالا ببرد.
(منبع: NHS)

دلایل عجیب بی‌خوابی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ