راه‌های نجات ازدواجِ بدون رابطه جنسی

maryam01
اگر متوجه شده‌اید که رابطه‌تان کمی سرد شده و با همسرتان رابطه جنسی ندارید،‌ پیش از آنکه خیلی دیر شود، زندگی‌تان را نجات دهید.

فکر می‌کنید افرادی که ازدواجی توأم با شادی هم داشته‌اند اگر مجبور باشند روزی شریکشان را رها کنند، چه اتفاقی برایشان می‌افتد و چه باید بکنند. در واقع وضعیت مجردی جدیدشان با آخر هفته‌های بیخود و طولانی همراه خواهد بود. به عنوان یک مرد یا زن مطلقه، احتمال خودکشی آنها ۳۹ درصد بیشتر از دیگران خواهد بود و حتی اگر خودکشی هم نکنند، زودتر خواهند مرد. پس اگر متوجه شده‌اید که رابطه‌تان کمی سرد شده و با همسرتان رابطه جنسی ندارید،‌ پیش از آنکه خیلی دیر شود، زندگی‌تان را نجات دهید. 
۱.ضعف‌هایش را به گذشته بسپرید (اما آنها را حذف نکنید)
سعی کنید به چیزهایی که باعث آزارتان می‌شود یا ناخوشایند است از بالا بنگرید و نسبت به بهترین خصوصیات او عکس‌العمل نشان دهید چرا که این کار باعث تقویت خصوصیات بهتر و مثبت او می‌شود.
۲.وقتی شما دو نفر در حال صحبت با هم هستید، به بچه‌ها بگویید که ساکت باشند
یک گپ کوتاه ۱۵ دقیقه‌ای. این نوع ارتباط باعث تشدید شور و نشاط در رابطه‌تان می‌شود.
۳.همیشه دنبال راه‌هایی باشید که «من» را به «ما» تبدیل کند
تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که سعی می‌کنند در رابطه با شریکشان، پشت هم بوده و با هم تفاهم داشته باشند رابطه‌شان به مراتب قوی‌تر و بهتر است.
۴.نسبت به خبرهای خوب و بد واکنش نشان دهید
ممکن است همسر شما سر کار، مسئولیت جدید خوبی پیدا گرفته باشد. واکنش شما چطور خواهد بود؟ با بردباری؟ (خوبه. شام چی داریم؟) مخرب؟ (یعنی وقت کمتری برای من داری؟) یا شاید هم پر از جنب و جوش و شادی؟ (عالیه، باید جشن بگیریم) تحقیقات نشان می‌دهد واکنش‌های مثبت باعث اطمینان خاطر همسرتان شده و خیالش از این بابت راحت می‌شود که حتی اگر خبر بدی به شما بدهد، باز از او حمایت می‌کنید.
۵.استقلال در رابطه خیلی خوب است
هیچ کدام از شما نباید نسبت به شیوه‌ی زندگیتان احساس جبر یا گناه داشته باشید. محققان دریافته‌اند زوج‌هایی که احساس خویشتن‌پذیریشان بیشتر از حس گیر کردن در شرایط خاص باشد، هنگام دعوا و جر و بحث، بیشتر یکدیگر را درک کرده و کمتر حالت تدافعی به خود می‌گیرند. 
(منبع: webmd)

رابطه ازدواج و طلاق با اضافه وزن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ