نقش کلیدی میکروب‌ها در پیشگیری از سوءتغذیه

maryam01
میکروب‌ها در حفظ حیات بر روی زمین نقشی کلیدی دارند. حال دانشمندان از نقش کلیدی میکروب‌ها در پیش‌گیری از اختلالات تغذیه‌ای نظیر سوءتغذیه پروتئین پرده برداشتند.

میکروب‌ها در حفظ حیات بر روی زمین نقشی کلیدی دارند. همانطور که همواره گفته شده، ما بدون میکروب‌ها خواهیم مرد، اما اغلب میکروب‌ها قادر خواهند بود بدون انسان‌ها به زندگی خود ادامه دهند.
حال دانشمندان از نقش کلیدی میکروب‌ها در پیش‌گیری از اختلالات تغذیه‌ای نظیر سوءتغذیه پروتئین پرده برداشتند. یافته‌های جدید درک ما از مکانیزم بنیادی تأثیر میکروب‌ها بر متابولیسم را ارتقاء داده و ممکن است برای استراتژی‌های بلندمدت درمانی و پیش‌گیری از سوءتغذیه مسیر جدیدی فراهم کنند.
تیم تحقیق که توسط بیولوژیست «ویلیام جا» رهبری می‌شد نشان داد که میکروب گرفته شده از مگس میوه (Issatchenkia orientalis) به سلامتی و طول عمر مگس‌هایی که دچار سوءتغذیه هستند کمک می‌کند.
این تحقیق با استفاده از مواد غذایی دارای برچسب ایزوتوپ‌های پرتوزا مانند آمینو اسید و ساکروز به منظور اندازه‌گیری انتقال مواد مغذی از غذا به میکروب و مگس نشان می‌دهد که میکروب‌ها ابتدا آمینو اسیدها را مستقیماً از منابع غذایی مگس‌ها برداشته و سپس از طریق خورده شدن آن پروتئین را به مگس منتقل می‌کنند.
یکی دیگر از محققان، «ریوایچی یامادا» توضیح می‌دهد: «مگس‌ها میکروب‌ها را به تمامی سطوحی که لمس می‌کنند منتقل خواهند کرد. وقتی مگس‌ها بر روی یک میوه با پروتئین کم می‌نشینند، میکروب‌هایی را به جا می‌گذارند که غلظت آمینو اسید موجود را افزایش می‌دهد. مگس‌ها با خوردن این میکروب‌ها می‌توانند تمامی پروتئین مورد نیاز خود را به دست آورند.»
این چرخه از رویدادها در مگس‌هایی که رژیم‌های غذایی ضعیفی داشتند توده بدنی و سطح پروتئین را بازیابی کرده و شرایط آن‌ها را به وضعیت پیش از سوءتغذیه باز می‌گرداند.
(منبع: NHS)

اثرات سوء تغذیه بر ضربان قلب

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ