آیا مصرف امگا۳ به درمان افسردگی کمک می‌کند؟

maryam01
ماهی به عنوان یک ماده غذایی ضد افسردگی شناخته می‌شود. بسیاری از افراد بر این باورند که مصرف مکمل‌های امگا۳ به بهبود حس و حالشان کمک می‌کند.

ماهی به عنوان یک ماده غذایی ضد افسردگی شناخته می‌شود. بسیاری از افراد بر این باورند که مصرف مکمل‌های امگا۳ به بهبود حس و حالشان کمک می‌کند. اما محققان معتقدند که مصرف روغن ماهی به درمان افسردگی کمک نمی‌کند.
محققان با بررسی‌ ۲۶ مطالعه انجام‌شده بر روی یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر دریافتند که شواهد چندانی مبنی بر تاثیر اسیدهای چرب امگا۳ بر معضل افسردگی وجود ندارد. این اسیدهای چرپ در ماهی تن، ماهی خال مخالی و سالمون یافت می‌شوند. شناسایی خطرات مربوط به مصرف مکمل‌ها نیازمند تحقیقات بیشتر است.
بررسی‌های فوق توسط کوکران و یک تیم مستقل تحقیقاتی با حضور متخصصان، بیماران، پزشکان و افراد علاقه‌مند به حوزه سلامت انجام گرفته است. بررسی‌های کوکران به عنوان یک معیار استاندارد در زمینه مراقبت‌های بهداشتی شناخته می‌شود.
از دیرباز گفته می‌شد که مصرف ماهی‎های روغنی و اسیدهای چرب امگا۳ موجود در آنها باعث بهبود سلامت قلب می‌شود. با این حال، محققان در سال‌های اخیر دریافتند که اسیدهای چرب امگا۳ نقش قابل توجهی در درمان اختلالات روانی از قبیل افسردگی پس از زایمان، اختلال دو قطبی و اسکیزوفرنی دارند.
متخصصان بر این باورند که نرخ ابتلا به افسردگی با کاهش مصرف امگا۳ افزایش می‌یابد. از این رو، گفته می‌شود که مصرف ماهی‌های روغنی یا مکمل‌های روغنی به بهبود وضعیت افرادی که به لحاظ ژنتیکی مستعد نیستند، کمک خواهد کرد.
(منبع: mayoclinic)

آیا داروهای ضد افسردگی میل جنسی را کاهش می‌دهند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ