تفاوت عملکرد مغز زنان و مردان در شکل‌گیری روابط جنسی

maryam01
میل جنسی مردان به اندازه‌ای قوی است که آنها رضایت جنسی را به غذا خوردن ترجیح می‌دهند؛ مسئله‌ای که لازمه بقای انسان است.

میل جنسی مردان به اندازه‌ای قوی است که آنها رضایت جنسی را به غذا خوردن ترجیح می‌دهند؛ مسئله‌ای که لازمه بقای انسان است. ممکن است عجیب به نظر برسد؛ اما مطالعات اخیر بر این فرضیه صحه می‌گذارند. محققان بریتانیایی و آمریکایی از طریق شرطی‌سازی رفتاری کلاسیک (نظریه یادگیری پاولف) دریافتند زمانی که کرم‌های نر در حضور کرم‌های ماده گرسنگی می‌کشند، به جای یافتن غذا بیشتر به برقراری ارتباط جنسی تمایل دارند.
دلیل وجود این تمایل به یک جفت رشته عصبی در مردان باز می‌گردد که زنان فاقد آن هستند؛ رشته‌هایی که MCM یا سلول‌های مرموز مردانه نامیده می‌شوند. مغز مردان و زنان از یک مدار مشابه برخوردار است. اما سلول‌های MCM باعث تغییر سمت‌وسوی غرایز در مردان می‌شوند. به گفته آرانتزا باریوس، نویسنده اصلی این مطالعه، این تحولات در طول بلوغ جنسی مردان رخ داده و باعث می‌شوند که مردان روابط جنسی پیشین خود را همواره به یاد آورند و آنها را در اولویت خود قرار دهند. به همین دلیل، مردان در شرایط دشوار به ارضای غرایز جنسی خود روی می‌آورند.
اسکات امونس، نویسنده دیگر این مطالعه می‌‌گوید: «از آنجایی که این مطالعه بر روی کرم‌ها صورت گرفته است، کمک چندانی به شناخت ماهیت و تنوع تمایلات جنسی، گرایشات جنسی و هویت جنسی انسان نمی‌کند». محققان تصور می‌کنند که مغز انسان نیز از همین شرایط برخوردار است. یعنی مغز مردان از نورون‌هایی تشکیل شده است که زنان فاقد آن هستند. این تفاوت باعث می‌شود که دیدگاه زنان و مردان نسبت به جهان پیرامون خویش با یکدیگر تفاوت داشته باشد.
(منبع: NHS)

آیا اشک ریختن پس از رابطه جنسی طبیعی است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ