لقمه هایتان را بشمارید تا لاغر شوید

akahmadi
الو دکتر-باورتان می شود با شمردن لقمه ای غذایتان می توانید وزنتان ر ا کم کنید. به گزارش هلث دی پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که شمردن لقمه‌های غذا می‌تواند به شما برای کاهش وزن کمک کند.

الو دکتر-باورتان می شود با شمردن لقمه ای غذایتان می توانید وزنتان ر ا کم کنید.  به گزارش هلث دی پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که شمردن لقمه‌های غذا می‌تواند به شما برای کاهش وزن کمک کند.پژوهشگران در این تحقیق از 61 نفر خواستند لقمه‌های غذایی را که هر روز می‌خورند، بشمارند و ثبت کنند و البته  قول بدهند در طول چهار هفته آینده شمار لقمه‌هایشان را 20 تا 30 درصد کاهش دهند.  قرار شد این افراد میزان مصرف مایعاتشان به جز آب را هم در این مدت ثبت کنند.به گزارش الو دکتر از هلث‌دی،41 نفر از این داوطلبان که به قولشان پایبند ماندند، در طول آن ماه حدود دو کیلوگرم وزن کم کردند، یعنی میزانی از کاهش وزن در طول یک ماه کارشناسان آن را توصیه می‌کنند.نتایج این بررسی که در بیمارستان یانگ بریگهام انجام شد، در ژورنال «پیشرفت‌های چاقی، تدبیر و کنترل وزن» منتشر شده است.جاش وست، استادیار علم بهداشتی که سرپرست مطالعه بود، گفت: «این بررسی چیزی را که از پیش می‌دانستیم، ثابت می‌کند: مصرف کمتر از غذا است به کاهش وزن می‌انجامد. البته ما توصیه نمی‌کنیم که مردم به خودشان گرسنگی بدهند، پیشنهاد ما این است که مردم کمی کمتر از میزان فعلی غذا بخورند.»

این پژوهشگران گفتند، شمارش لقمه‌ها ممکن است روشی موثرو ارزان برای کاهش وزن برای بیش از 70 درصد آمریکاییانی باشد که اضافه وزن دارند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
زهرا دراني

زهرا دراني

1398-10-22 - 12:06 پاسخ

سلام يعني چگونه بايدلقمه شماري کرد؟