روش‌های ساده برای تجربه‌ی خواب راحت شبانه

مهرناز زاوه
بی‌خوابی در طول شب باعث کاهش بهره‌وری در طول روز بعد خواهد شد. این عارضه در بلند مدت باعث چاقی، دیابت و مشکلات عصبی می‌شود. با این حال، روش‌های متعددی وجود دارد که با رعایت آنها می‌توانید از یک خواب راحت شبانه برخوردار شوید.

هر فرد به طور متوسط بیش از یک سوم از طول عمر خود را می‌خوابد. اما اشتباه نکنید؛ خواب بودن به معنای آن نیست که بدن از کار بایستد. بدن به هنگام خواب به ترمیم و بازسازی خود می‌پردازد. از این رو، پس از بیداری احساس طراوت و تازگی به انسان دست می‌دهد. بی‌خوابی در طول شب باعث کاهش بهره‌وری در طول روز بعد خواهد شد. این عارضه در بلند مدت باعث چاقی، دیابت و مشکلات عصبی می‌شود. با این حال، روش‌های متعددی وجود دارد که با رعایت آنها می‌توانید از یک خواب راحت شبانه برخوردار شوید.
۱. یک زمان خواب برای خود تعیین کنید
این زمان‌بندی به شما کمک می‌کند که در وقت مقرر از استرس‌های روزانه رهایی یابید. یک برنامه‌ریزی دقیق به شما کمک می‌کند که در طول شب راحت‌تر بخوابید.
۲. دفتر وقایع روزانه
فکر کردن زیاد یا انجام فعالیت‌های پر تنش در طول روز باعث انتشار هورمون‌های استرس در بدن می‌شود. اما نوشتن افکار استرس‌زا در یک دفتر مخصوص به شما کمک خواهد کرد که از استرس و تنش‌های روزانه رهایی یابید. مطالعات نشان می‌دهند که داشتن یک دفتر وقایع روزانه باعث می‌شود که به جای جوانب منفی به جوانب مثبت وقایع روزمره توجه کنید.
۳. جویدن منیزیم
تحقیقات نشان می‌دهند که منیزیم نقش بسزایی در بهبود خواب شبانه ایفا می‌کند. در صورتی که نیم ساعت قبل از خواب از مواد غذایی سرشار از منیزیم مانند دانه کدو تنبل، اسفناج، برگ چغندر و یا مکمل‌های ZMA استفاده کنید، خواب راحت‌تری خواهید داشت.
(منبع: medicinenet)

قبل از خواب شبانه کدام غذاها را باید خورد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ