بهترین روش‌ها برای تسکین درد آرتروز

مهرناز زاوه
اگرچه روش‌های درمانی زیادی برای آرتروز وجود دارد، اما شاید نمی‌توان به راحتی از شر این دردها خلاص شد. در اینجا به بهترین روش‌ها برای تسکین این دردها می‌پردازیم.

میلیون‌ها نفر از مردم از مشکلات آرتروز که با درد و یا ناتوانی اعضای بدن همراه است رنج می‌برند. از علائم این بیماری، التهاب مفاصل بوده که سفت و سخت و دردناک می‌شوند. اگرچه روش‌های درمانی زیادی برای آرتروز وجود دارد، اما شاید نمی‌توان به راحتی از شر این دردها خلاص شد. در اینجا به بهترین روش‌ها برای تسکین این دردها می‌پردازیم:
۱.کاهش وزن
بهترین درمان برای دردهای آرتروز، این است که همیشه وزنتان را متعادل نگه دارید. باید حواستان باشد که اگر وزنتان از حد عادی بیشتر است آن را کم کرده و به حد تعادل برسانید. هر نیم کیلو اضافه وزن حدود ۴ کیلو بر زانوها، مفاصل، باسن و پاهایتان فشار وارد می‌کند.
۲.مراقبت از مفاصل
بیمارانی که آرتروز دارند باید از مفاصلشان بسیار مراقبت کنند، حتی اگر علائم مربوط به آرتروز در آنها بسیار خفیف باشد. طی فعالیت‌های روزانه‌تان، حواستان باشد که به کجای مفاصلتان فشار وارد می‌شود. برای مثال، از بلند کردن جعبه‌های سنگین خودداری کنید و ترجیحا سعی کنید اجسام را با کف دست بگیرید تا با انگشتان.
۳.طب سوزنی
طب سوزنی برای بسیاری از افرادی که آرتروز دارند بسیار مفید بوده و کمکشان می‌کند تا از شر درد و عدم توانایی حرکتی خلاص شوند. تحقیقات متعدد نشان می‌دهد طب سوزنی برای افرادی که دچار ورم مفاصل و استخوان هم هستند بسیار مؤثر است. این روش، روشی امن و مطمئن بوده و باعث تحریک مراکز انرژی بدن با سوزن شده و جریان انرژی را تقویت می‌کند و در نتیجه به تسکین درد می‌انجامد.
۴.ورزش
ورزش برای همه مفید است، خصوصا برای بیماران آرتروزی. حرکات و نرمش‌های منظم مفاصل می‌تواند به حفظ انعطاف‌پذیری آنها و کاهش فشار بر بخش خاصی از بدن کمک کند. همیشه با ورزش‌های سبک شروع کرده و از بلند کردن وزنه‌های سنگین یا ورزش‌هایی که با فشار زیاد همراه است مثل دومیدانی خودداری کنید.
(منبع: medicinenet)

برای پیشگیری از آرتروز زانو چه کارهایی انجام دهیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ