رازهای یک ازدواج موفق

مهرناز زاوه
برای بسیاری از افراد٬ ازدواج کردن و گفتن جمله‌ی «من عاشقتم» قسمت ساده‌ی ماجراست. قسمت سخت آن نگه داشتن این شادی در سال‌های آینده است.

برای بسیاری از افراد٬ ازدواج کردن و گفتن جمله‌ی «من عاشقتم» قسمت ساده‌ی ماجراست. قسمت سخت آن نگه داشتن این شادی در سال‌های آینده است. به نظر شما رازهای یک ازدواج موفقیت آمیز چیست؟ در اینجا به مواردی در این باره اشاره می‌کنیم:
۱.همه چیز را با یکدیگر قسمت کنید. از همه مهمتر آنکه سعی کنید در احساسات هم سهیم باشید.
۲.هر اتفاق بد یا ناخوشایندی که رخ داد٬ به خودتان بگویید: این نیز بگذرد.
۳.مهر و محبت باعث ایجاد شور و عشق بیشتر در رابطه می‌شود. سعی کنید همدیگر را لمس کنید٬ هر روز صبح یکدیگر را ببوسید٬ و رابطه‌ی جنسی زیادی با هم داشته باشید.
۴.سعی کنید یخچال را از چیزهایی که او دوست دارد پر کنید. کار ساده‌ای است٬ پس حتما انجامش دهید.
۵.برای خودتان وقت بگذارید٬ آنچه را که دوست دارید٬ آنچه که شادتان می‌کند و به شما انرژی می‌دهد انجام دهید. اگر هر کدام از شما به شخصه افرادی قوی بوده و شخصیتی کامل داشته باشید٬ رابطه‌ی موفقیت آمیزی خواهید داشت.
۶.از روش‌های توأم با سکوت پرهیز کنید. سعی کنید تا جایی که امکان دارد درباره چیزهایی که فکر می‌کنید اذیتتان می‌کند صحبت کنید؛ سعی کنید احساساتتان را تلمبار نکنید٬ چون احتمال انفجارشان وجود دارد.
۷.اصلا از مصالحه نترسید. شاید اینطور به نظر برسد که مصالحه یعنی تسلیم چیزهای ایدهآل خود شدن٬ اما در واقع این جزوی از فراز و نشیب رابطه است.
۸.سعی کنید خودجوش و خودانگیخته باشید. تلاش کنید که همه چیز را آنی تغییر دهید.
۹.سعی کنید فرد خوبی باشد. شاید این مسئله از آنچه به نظر می‌رسد سخت‌تر باشد٬ اما به خاطر داشته باشید که شما عاشق فردی هستید که او را بیش از هر کس دیگری روی زمین دوست دارید٬ پس با مهربانی با او رفتار کنید.
۱۰.صبور باشید. شما در دوره‌های مختلف و در کنار هم کامل می‌شوید٬ بنابراین باید کاری کنید که بتوانید رابطه‌ای مستدام و پایدار بسازید.
(منبع: mayoclinic)

ازدواج ناموفق چه بلایی سر قلب ما می‌آورد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ