بچه ۴ ساله‌ای که یک سنجاق سر ۶ سانتی‌متری را بلعید+عکس

مهرناز زاوه
نتایج اسکن‌ها نشان داد که روده او به خاطر سنجاقی که خورده بود سوراخ کوچکی شده و به کلیه‌اش صدمه زده بود.

این پسر که اهل عربستان سعودی است به خاطر تب و لرز شدید مرتبا به پزشک برده می‌شد اما هیچ کدام از پزشکان نتوانستند مشکل او را دریابند. در ابتدا پزشکان تشخیص اشتباهی دادند و گفتند که دچار عفونت مجاری ادراری شده و برایش آنتی‌بیوتیک تجویز کردند. اما با وجود این داروها٬ او همچنان از تب می‌نالید. زمانی که تب او به ۴۰ درجه رسید٬ او را به بیمارستان منتقل کردند. نتایج اسکن‌ها نشان داد که به خاطر سنجاقی که خورده بود٬ روده‌اش سوراخ کوچکی شده و به کلیه‌اش صدمه زده بود. 


پدر این پسر می‌گوید: وقتی پسرم شروع کرد به نالیدن٬ من و بسیاری از پزشکان زیاد نگران نبودیم چون علائم خطرناکی در او نمی‌دیدیم. اما زمانی که فهمیدم پسرم یک سنجاق سر ۶ سانتی‌متری خورده و در کلیه‌اش گیر کرده٬ آن وقت فهمیدم که نیاز به جراحی دارد و خودم را سرزنش کردم که کاش زودتر این مشکل را می‌فهمیدم.


خود این پسر می‌گوید که حدود یک ماه قبل داشت با یک سنجاق سر بازی می‌کرد که آن را قورت داد و به والدینش گفت٬ و آنها گفتند که به طور طبیعی دفع می‌شود و مشکل‌ساز نخواهد بود.
بعد از بروز این مشکل و تشخیص آن٬ تیم جراحی برشی در شکم این پسر ایجاد کرد تا بتواند به کلیه‌اش دسترسی پیدا کرده و سنجاق سر را از آن خارج کند. خوشبختانه سایر بخش‌های بدن این پسر دچار خونریزی نشده و بعد از یک هفته بستری شدن٬ مرخص شد.
(منبع: dailymail)

جراحی نوزادی با چهار دست و چهار پا+عکس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ