غذاهای مفید برای جلوگیری از سرطان

مهرناز زاوه
وقتی صحبت از سرطان پیش می‌آید، شناسایی و پیشگیری آن بهترین روش مبارزه با آن است. در اینجا غذاهای سالمی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید با مصرف آنها، علائم این نوع بیماری‌ها و سرطان را به تعویق بیاندازید.

امروزه بسیاری از افراد در جریان زندگی از مشکلات چاقی رنج برده و یا در معرض بیماری‌های گوناگونی بوده و مبتلا به انواع سرطان می‌شوند. وقتی صحبت از سرطان پیش می‌آید، شناسایی و پیشگیری آن بهترین روش مبارزه با آن است. در اینجا غذاهای سالمی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید با مصرف آنها، علائم این نوع بیماری‌ها و سرطان را به تعویق بیاندازید.
۱.گل کلم
گل کلم حاوی سولفورافن است؛ سولفورافن ترکیبی است که تأثیرات ضدسرطانی دارد. این مواد زمانی منتشر می‌شوند که گل کلم در بدن تجزیه شود، بنابراین سعی کنید تا حد امکان پیش از قورت دادن، آن را بجوید.
۲.هویج
با اینکه گفته می‌شود که هویج برای بینایی بسیار مفید است، محققان طی بررسی‌هایی که در ده سال اخیر انجام داده‌اند توصیه می‌کنند که خوردن هویج برای پیشگیری از برخی سرطان‌ها بسیار مفید بوده و یکی از آنها سرطان پروستات است.
۳.آووکادو
خیلی از مردم علاقه‌ی چندانی به این میوه ندارند، اما آووکادو در قالب نوعی غذا بسیار مؤثر است، و باید یکی از چیزهای همیشگی در آشپزخانه‌تان باشد. دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی بوده و می‌تواند خطر بسیاری از سرطان‌ها را کاهش دهد.
۴.بروکلی
یکی از میوه‌های مفید برای مبارزه با انواع سرطان است. سرطان روده و مثانه از شایع‌ترین سرطان‌هایی هستند که می‌توان با خوردن بروکلی آن را مداوا کرده یا از بروز آن پیشگیری کرد.
۵.گوجه فرنگی
این میوه هم سالم و هم خوشمزه است. گوجه فرنگی پخته به بدن شما کمک می‌کند تا لیکوپن ترشح کند، لیکوپن ماده‌ای فوتوشیمیایی است که می‌تواند با سرطان مبارزه کند. این میوه خواص آنتی‌اکسیدانی فراوانی داشته و برای درمان یا پیشگیری از سرطان پروستات بسیار مفید است.
۶.گردو
آیا دوست دارید از بروز سرطان پستان یا پروستات پیشگیری کنید؟ پاسخ این است که باید گردو مصرف کنید. گردوها حاوی امگا۳ هستند؛ امگا۳ نوع اسید چرب است که برای سلامت بدن ما مفید بوده و می‌تواند خطر بیماری‌های عروقی و کلسترول بالا را کاهش دهد.
(منبع: mayoclinic)

میوه‌ای که سرطان را شیمی درمانی می‌کند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ