استرس با زیبایی‌تان چه می‌کند؟

sara66
استرس فقط روی اعصاب و روان‌تان تاثیر منفی نمی‌گذارد، بلکه متخصصان زیبایی معتقدند این لایه‌های درونی روانی می‌توانند زیبایی‌های شما را ازبین ببرند و عوارض ناگواری روی پوست و مو و حتی ناخن‌های شما بگذارند.

اگر نمیتوانید حتی یک روز را بدون حرص و جوش بگذرانید تنها اعصابتان را از دست نمیدهید!

استرس با زیباییتان چه میکند؟

 

کسی را نمیتوان در این دنیا پیدا کرد که برای یک روز هم که شده در زندگیاش استرس و اضطراب را تجربه نکرده باشد. استرس در زندگی هر فردی وجود دارد اما مشکلی نیست که قابل کنترل نباشد. استرس فقط روی اعصاب و روانتان تاثیر منفی نمیگذارد، بلکه متخصصان زیبایی معتقدند این لایههای درونی روانی میتوانند زیباییهای شما را ازبین ببرند و عوارض ناگواری روی پوست و مو و حتی ناخنهای شما بگذارند. با این حال اگر با مشکلات پوستی بیدلیلی مواجه شدید یا بیماری پوستیتان بدون هیچ علت خاصی عود کرد، بهتر است به یاد استرس بیفتید و پی آن را بگیرید که از کجا نشأت گرفته است. دکتر مسعود داودی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه بقیهالله درباره تاثیر استرس روی پوست، مو و ناخن بیشتر توضیح میدهد.

رزیتا اشتری

 

 

استرس حاد دارید یا مزمن؟!

استرس به دو دسته تقسیم میشود؛ دسته اول استرسهای حاد و زودگذر و دسته دوم استرسهای مزمن و درازمدت هستند. در هر دو صورت ممکن است بهدنبال استرسهای حاد یا کوتاهمدت و درازمدت تغییراتی را در پوست و ضمایم پوستی که شامل ناخن و مو میشود، مشاهده شود. در ادامه به تاثیراتی که  هر یک از استرسها روی پوست میگذارد میپردازیم.

 

استرس حاد با موهایتان چه میکند؟!

استرسهای حاد همانطور که گفته شد زودگذر هستند، اما شوکی به بدن وارد میکنند که پوست بهعنوان عضوی از بدن ممکن است تحتتاثیر قرار بگیرد. معمولا در چنین شرایطی سلولهای پوست، ناخن و ریشه مو ممکن است رشدشان کند یا متوقف شود. البته ممکن است تغییرات رشد را همان موقع مشاهده نکنید و بعد از گذشت چند روز یا چند هفته یا حتی چند ماه متوجه این تغییرات شوید. بهعنوان مثال ممکن است حادثه یا اتفاقی برای کسی رخ دهد که باعث بروز استرس حاد در فرد شود، در این مواقع بعد از طی مثلا دو ماه مشاهده میکند که دچار ریزش موی شدید و نگران کنندهای شده، طوری که فرد فکر میکند برای همیشه موهایش را از دست داده است. البته جای نگرانی نیست، این ریزش مو بعد از مدتی بهطور خودبهخود درمان میشود. البته به شرط آنکه استرس در این مدت از بین برود، اما در شرایطی هم نیاز است بعد از اینکه فرد به شرایط عادی بازمیگردد با کمک متخصص پوست و مو موهای ازدست رفته را بازگرداند.

 

ادامه این مطلب را می توانید در شماره 145 مجله «سیب سبز» که هم اکنون روی کیوسک است، بخوانید.

 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ