قرص‌های مربوط به درمان سرطان تخمدان به مردان هم کمک می‌کند

مهرناز زاوه
یافته‌های به دست آمده از یک تحقیق جدید نشان می‌دهند که قرص‌های مورد استفاده برای درمان سرطان تخمدان در زنان به درمان مردان مبتلا سرطان پروستات نیز کمک می‌کند.

یافته‌های به دست آمده از یک تحقیق جدید نشان می‌دهند که قرص‌های مورد استفاده برای درمان سرطان تخمدان در زنان به درمان مردان مبتلا سرطان پروستات نیز کمک می‌کند. «اولاپاریب» نخستین دارویی است که برای درمان سرطان تخمدان توسعه یافته است. این دارو برای مقابله با جهش سرطان‌های ارثی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پژوهشگران موسسه تحقیقات سرطان در مطالعات خود دریافتند که اولاپاریب از رشد تومورهای سرطانی در مردان مبتلا به سرطان پروستات نیز جلوگیری می‌کند.
در این مطالعه، ۴۹ مرد حضور داشتند که یک سوم از آنها به دارو واکنش نشان دادند. بر اساس نتایج به دست آمده مشخص شد که سرطان در این مردان متوقف شده است. چون تعداد سلول‌های سرطانی در جریان خون کاهش یافته و عکس‌برداری‌ها نیز نتایج مثبتی را نشان می‌دادند. نشانگر خون نیز حاکی از آن بود که پیشرفت سرطان پروستات در این بیماران به میزان ۹۶ درصد کاهش یافته است.
یوهان دی بونوساید، محقق اصلی این مطالعه معتقد است که یافته‌های اخیر آنها را یک گام دیگر در مسیر درمان سرطان پروستات به جلو برده است. دکتر بونوساید می‌گوید: «یافته‌های به دست آمده نشان می‌دهند که جهش‌های خاص ژنتیکی به تشخیص زود هنگام سرطان و آغاز سریع روند درمانی کمک می‌کنند.»
(منبع: mayoclinic)

چای می‌تواند از شما در برابر سرطان تخمدان محافظت کند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ