بهبود هضم غذا با خوردن این میوه

مهرناز زاوه
افراد زیادی از هضم بد غذا رنج می‌برند که می‌تواند براثر لیست بی‌انتهایی از دلایل، ایجاد شده باشد؛ مثل مصرف بیش از حد الکل، استرس و حتی رژیم غذایی نامناسب.

مطالعات آزمایشگاهی، اپیدمیولوژیک و بالینی اخیر نشان می‌دهند که مصرف گلابی به سلامت روده کمک می‌کند. جوآن اسلاوین از دانشگاه مینه‌سوتا به کمک دستیارش هالی ریلند، فارغ التحصیل رشته علوم و صنایع غذایی، با ارزیابی روش‌مند مقالات منتشر شده در پاب‌مد (پایگاه اطلاعاتی کتابخانه ملی پزشکی) و اگریکولا (پایگاه اطلاعاتی کتابخانه ملی کشاورزی) به بررسی مزایای بالقوه مصرف گلابی در قبال بهبود سلامتی پرداختند.
گلابی منبع بسیار خوبی از فیبر و ویتامین C است و تنها ۱۰۰ کالری دارد. یک گلابی به طور متوسط ۲۴ درصد از نیاز روزانه به فیبر را تامین می‌کند. این میوه فاقد سدیم، کلسترول و چربی بوده و حاوی ۱۹۰ میلی‌گرم پتاسیم است. وزارت کشاورزی ایالات متحده به شهروندان آمریکایی توصیه می‌کند که در وعده‌های غذایی خود میوه بیشتری بخورند. مطالعات نشان می‌دهند افرادی که میوه بیشتری می‌خورند، کمتر به بیماری‌های مزمن مبتلا می‌شوند. با این حال، مطالعات چندانی در رابطه با تاثیر مصرف میوه‌هایی مانند گلابی بر سلامت انسان صورت نگرفته است.
اسلاوین در مطالعات خود به شواهد قابل توجهی مبنی بر ارتباط مصرف گلابی با بهبود سلامتی انسان دست یافته است. او بر این باور است که مصرف گلابی به بهبود سلامت روده کمک می‌کند. مطالعات اپیدمیولوژیک نشان می‌دهند که مصرف میوه و سبزیجات از ابتلا به سکته مغزی جلوگیری می‌کند. مصرف مواد غذایی سرشار از آنتوسیانین، به خصوص گلابی، سیب و زغال اخته، به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ منجر می‌شود. مطالعات اپیدمیولوژیک انجام‌شده توسط مینک و همکارانش نشان می‌دهند که مصرف مواد غذایی سرشار از فلاونویید، از جمله گلابی، با کاهش قابل‌توجه میزان مرگ‌ومیر ناشی از بیماری عروق کرونر قلب و بیماری‌های قلبی عروقی در زنان یائسه همراه است.
(منبع: mayoclinic)

راه‌های فوق‌العاده ساده برای هضم فوری غذا

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ