هوای پاک تنفس کنید تا از بروز حملات و سکته قلبی پیشگیری کنید

الو دکتر- تحقیقات جدید نشان می‌دهد افرادی که ناراحتی‌های قلبی دارند خطر حملات قلبی در آنها بیشتر بوده و شاید در روزهای آلوده با تنگی نفس روبرو شوند.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد افرادی که ناراحتی‌های قلبی دارند خطر حملات و سکته قلبی در آنها بیشتر بوده و شاید در روزهای آلوده با تنگی نفس روبرو شوند. ارتباطی بسیار قوی بین هوای بد و آلوده – منظور هوایی است که میزان آلودگی ذرات معلق در آن، حدود ۲۵ میکروگرم در مترمکعب است – و خطر حملات قلبی از نوع STEMI وجود دارد؛ تحقیقات نشان می‌دهد این نوع حمله خط‌رناک‌ترین نوع حملات قلبی است و در آن سرخرگ عروقی کاملا مسدود شده و اگر در طولانی‌مدت درمان نشود، به عضلهی قلب آسیب وارد کرده و منجر به بروز آسیبهای جبرانناپذیر یا مرگ می‌شود.
محققان دریافته‌اند در روزهایی که هوا آلوده و ناپاک است، خصوصا روزهایی که میزان ذرات معلق آن به حدود ۲.۵ میکروگرم می‌رسد، بیمارانی که مشکلات قلبی دارند خطر بروز حملات قلبی از نوع STEMI در آنها بیشتر است.
محققان در این تحقیق نزدیک ۱۶۰۰۰ بیماری که از انواع حملات قلبی رنج می‌بردند – یعنی STEMI ، بیماری غیر STEMI و آنژین ناپایدار- را مورد بررسی قرار دادند. آن‌ها معیارهای کیفیت هوا را در تعدادی از بیمارانی که بین سال‌های ۱۹۹۳ و ۲۰۱۴ به خاطر حملات قلبی تحت درمان بودند آزمایش کردند. با این بررسی، آنها توانستند تا بیماران خود را بهتر در زمینه‌ی عدم تماس با هوای آلوده راهنمایی کرده و با این کار شانس آنها در برابر خطر حمله‌ی قلبی در روزهایی که میزان آلودگی بالاست، کاهش می‌یابد. این تحقیق نشان می‌دهد در روزهایی که شاخص آلودگی هوا زرد و یا قرمز است، افراد باید تا حد امکان در خانه بمانند و کمتر از خانه بیرون روند و از انجام فعالیت‌های توأم با فشار خودداری کرده و داروهای خود را مصرف کنند.
(منبع: NHS)

کاهش خطر حمله قلبی با نوشیدن ۳ فنجان قهوه در روز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ