هیچ وقت سطح سلامتی‌تان را تخمین نزنید!

مهرناز زاوه
یافته‌های به دست آمده از یک مطالعه جدید نشان می‌دهند که تخمین سطح سلامتی به افراد ۱۸ تا ۵۵ سال کمک می‌کند که از احتمال ابتلا به سرماخوردگی در شرایط مختلف مطلع شوند.

یافته‌های به دست آمده از یک مطالعه جدید نشان می‌دهند که تخمین سطح سلامتی به افراد ۱۸ تا ۵۵ سال کمک می‌کند که از احتمال ابتلا به سرماخوردگی در شرایط مختلف مطلع شوند. شلدون کوهن از دانشگاه کارنگی ملون، که به عنوان محقق اصلی این مطالعه فعالیت می‌کرد، به بررسی این مسئله پرداخت که آیا تخمین افراد از سطح سلامتی و عملکرد سیستم ایمنی بدن‌شان دقیق است، یا آنکه صرفا تحت تاثیر عوامل محیطی، اجتماعی و یا احساسی بیان می‌شود. در این مطالعه، ۳۶۰ فرد بزرگسال با میانگین سنی ۳۳ سال شرکت داشتند. این افراد سطح سلامتی خود را با عناوین عالی، بسیار خوب، خوب، نسبتا خوب و یا ضعیف تخمین زدند.
شرکت‌کنندگان حاضر در مطالعه در معرض یک ویروس عامل سرماخوردگی قرار داده شدند. سپس، ۵ روز تحت نظارت مستمر قرار گرفتند تا روند پیشرفت بیماری در آنها بررسی شود. نزدیک به یک سوم از شرکت‌کنندگان حاضر در مطالعه سرما خوردند. به گفته محققان، احتمال ابتلا به سرماخوردگی در کسانی که سطح سلامتی خود را با عناوین بسیار خوب، خوب یا نسبتا خوب تخمین زده بودند، در مقایسه با افرادی که سطح سلامتی خود را عالی می‌دانستند، دو برابر بیشتر است.
به گفته کوهن، پزشکان نمی‌توانند شرایط جسمانی افراد را به طور کامل مورد ارزیابی قرار دهند. افراد از مسائلی آگاهی دارند که پزشکان قادر به تشخیص آن نیستند. داده‌های به دست آمده نشان می‌دهند که سیستم ایمنی بدن چگونه به عوامل عفونی واکنش نشان می‌دهد. یافته‌های این مطالعه در نشریه پزشکی روان‌تنی منتشر شده است.
(منبع: mayoclinic)

ظرفیت ریه‌ها تعیین‌کننده‌‌ سلامت و طول عمر شما

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ