کاهش خطر ابتلا به دیابت و بروز سکته مغزی با نوشیدن ۵ فنجان چای در روز

مهرناز زاوه
نوشیدن ۳ تا ۵ فنجان چای به صورت روزانه از افزایش فشار خون جلوگیری کرده و خطر ابتلا به دیابت و بروز سکته را کاهش می‌دهد.

محققان معتقدند که نوشیدن چای مزایای بسیاری دارد. به گفته آنها، نوشیدن چای از افزایش فشار خون جلوگیری کرده و خطر ابتلا به دیابت و بروز سکته را کاهش می‌دهد. مقامات بهداشتی هلند به شهروندان توصیه کرده‌اند که در روز ۳ تا ۵ فنجان چای بنوشند.
به گزارش دیلی تلگراف، دانش‌آموزان هلندی در سنین مختلف در وعده ناهارشان به جای آب میوه، چای می‌نوشند. ایرک شوتان، سخنگوی وزارت بهداشت هلند می‌گوید: «مقالات علمی ۱۰ سال اخیر نشان می‌دهند که نوشیدن چای مزایای بسیاری دارد».


نوشیدن ۳ تا ۵ فنجان چای به صورت روزانه از افزایش فشار خون جلوگیری کرده و خطر ابتلا به دیابت و بروز سکته را کاهش می‌دهد. بنابراین دولت تصمیم گرفته است که نوشیدن چای را در قالب یک دستورالعمل بهداشتی به اطلاع شهروندان برساند. با این حال، مقامات بهداشت و درمان معتقدند که چای باید به شکل سیاه یا سبز مصرف شود. به گفته آنها، چای گیاهی اثربخشی چندانی ندارد.
یافته‌های به دست آمده از مطالعات اخیر نشان می‌دهند که نوشیدن ۳ تا ۵ فنجان چای به صورت روزانه در بلند مدت منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و بروز سکته مغزی می‌شود و همچنین تاثیرات مثبتی بر سلامت قلب دارد.
(منبع: medicinenet)

چای از شما در برابر سرطان تخمدان محافظت می‌کند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات

1394-08-22 - 17:12 پاسخ

در برخی سایت اعلام شده که مصرف چای برای دیابت خوب نیست