دفع راحت‌تر سنگ کلیه در مردانی که در هفته بیش از ۳ بار رابطه جنسی دارند

مهرناز زاوه
شاید باورش سخت باشد، اما داشتن رابطه جنسی علاوه بر آنکه حالتان را خوب می‌کند، به شما کمک خواهد کرد که از شر سنگ کلیه خلاص شوید.

رابطه جنسی فوق‌العاده است. این رابطه می‌تواند جایگزین ورزش شود. شاید باورش سخت باشد، اما داشتن رابطه جنسی علاوه بر آنکه حالتان را خوب می‌کند، به شما کمک خواهد کرد که از شر سنگ کلیه خلاص شوید. مطالعات اخیر در ترکیه نشان می‌دهد مردانی که بیش از سه بار در هفته رابطه جنسی دارند، از شانس بیشتری برای پس زدن سنگ کلیه برخوردارند.
در این مطالعه، ۷۵ مرد مبتلا به سنگ کلیه به طور تصادفی به سه گروه مختلف تقسیم شدند. از گروه اول خواسته شد که در طول هفته سه تا چهار بار رابطه جنسی داشته باشند؛ به گروه دوم تامسولین داده شد (داروی مورد استفاده برای بهبود وضعیت ادرار در بیماران مبتلا به اختلالات پروستات) و گروه سوم به شکل عادی تحت درمان سنگ کلیه قرار گرفت.
پس از گذشت دو هفته مشخص شد که گروه اول به موفقیت چشم‌گیری دست یافته است؛ ۲۶ نفر از ۳۱ مرد حاضر در این گروه توانستند سنگ کلیه را به طور کامل دفع کنند. در حالیکه در گروه دوم تنها ۱۰ نفر از ۲۱ مرد حاضر در گروه موفق شدند. در گروه سوم نیز تنها ۸ نفر از ۲۳ مرد حاضر در گروه به موفقیت دست یافتند.
یافته‌های این مطالعه که در بیمارستان آموزش و پژوهش آنکارا به انجام رسید، در نشریه اورولوژی منتشر شده است. بزرگی سنگ کلیه در این مردان به طور ۴.۷ میلی‌متر برآورد شده بود. سنگ کلیه به کریستال‌های کوچکی اطلاق می‌شود که از مواد زائد موجود در خون شکل می‌گیرند. وقتی این کریستال‌ها در کلیه انباشته می‌شوند، به مرور زمان به یک توده سنگ‌مانند بدل می‌شوند.
(منبع: mayoclinic)

داروهای طبیعی برای از بین بردن سنگ کلیه و سنگ مثانه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ