کشف روشی برای شناسایی علائم دیابت، ۱۰ سال پیش از بروز آن

مهرناز زاوه
امیدهای جدیدی در زمینه‌ی مبارزه با دیابت در عرصه‌ی علم ایجاد شده و محققان توانسته‌اند با یک آزمایش خون جدید، افراد سالمی را که در معرض این بیماری کشنده قرار دارند، شناسایی کنند.

امیدهای جدیدی در زمینه‌ی مبارزه با دیابت در عرصه‌ی علم ایجاد شده و محققان توانسته‌اند با یک آزمایش خون جدید، افراد سالمی را که در معرض این بیماری کشنده قرار دارند، شناسایی کنند. این شیوه‌ی جدید باعث می‌شود افراد بعد از آگاهی از علائم دیابت، بتوانند با تغییر شیوه‌ی زندگی خود مانع از بروز آن شوند.
همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر هیچ آزمایش پزشکی وجود ندارد که بتواند از احتمال پیشرفت انواع دیابت شما را آگاه سازد. کشف مهمی که در این زمینه رخ داده این است که شما مطمئن می‌شوید که آیا ظرف چند سال آینده دچار دیابت خواهید شد یا نه. اغلب این‌طور تصور می‌شود که اگر فردی چاق باشد خطر بروز علائم پیشادیابتی در او وجود دارد و میزان گلوکز او بالاتر از حد عادی خواهد بود. با این حال، در برخی مواقع افرادی که چاق هستند می‌توانند همچنان سالم بوده و دچار علائم دیابت هم نشوند. در واقع اگر از این مسئله اطلاع داشته باشند که در شرایط پیشادیابتی هستند می‌توانند از بروز دیابت و تشدید علائم پیشگیری کنند.
انواع دیابت به دلیل بروز مشکلاتی در هورمون انسولین رخ می‌دهد که باعث از بین رفتن قند از داخل خون می‌شود. تخمین زده می‌شود که تا سال ۲۰۳۵ بیش از ۲.۵ میلیون برتانیایی دچار بیماری دیابت خواهند بود.
چاقی با خطر پیشرفت دیابت نوع ۲، بیماری کبد چرب غیرالکلی، بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان مرتبط است. با این حال، تحقیقات قویا نشان می‌دهد که چاقی الزاما خطرناک نبوده و حدود ۲۵ تا ۴۰ درصد از افراد چاق می‌توانند بی آنکه مشکل جسمی خاصی برایشان پیش بیاید سالم بمانند. میزان فشار خون، اندازه‌ی دور کمر و شاخص حجم بدن نشانه‌های خوبی برای تعیین میزان پیشرفت دیابت هستند.
(منبع: mayoclinic)

آیا می‌دانید برخی از دمنوش‌های گیاهی برای دیابت مفید است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ