سوزن‌درمانی به روش چینی‌ها

akahmadi
خوشبختانه این روزها اقبال شیوه‌های طبیعی در سراسر جهان زیاد شده و مردم به استفاده از روش‌های درمانی طب سنتی و مکمل روی آورده‌اند. بسیاری از متخصصان از این شیوه به‌طور مستقل و بسیاری دیگر به‌عنوان درمان کمکی در کنار روش‌های مدرن و غربی استفاده کرده و نتایج درمانی درخشانی را تجربه می‌کنند.

 الو دکتر-خوشبختانه این روزها اقبال شیوه‌های طبیعی در سراسر جهان زیاد شده و مردم به استفاده از روش‌های درمانی طب سنتی و مکمل روی آورده‌اند. بسیاری از متخصصان از این شیوه به‌طور مستقل و بسیاری دیگر به‌عنوان درمان کمکی در کنار روش‌های مدرن و غربی استفاده کرده و نتایج درمانی درخشانی را تجربه می‌کنند. دکتر رضا حشمت، رئیس انجمن طب سوزنی ایران، یکی از کاربردهای این شیوه درمانی را بهبود و درمان برخی بیماری‌ها و اختلالات پوستی می‌داند و معتقد است طب سوزنی می‌تواند به جوانسازی و شادابی پوست کمک کند و در عین حال عملکرد اندام‌های داخلی را نیز بهبود ببخشد.

با یک تیر چند نشان بزنید

اختلالات و بیماری‌های مختلفی می‌تواند سلامت پوست را تحت‌تاثیر قرار دهد. اختلالات عصبی، اضطراب و استرس، بی‌خوابی و تغذیه نامناسب همگی روی پوست و سلامت آن تاثیر می‌گذارد. این مسائل در کنار پیری سلول‌های پوستی یا خشک شدن پوست ازجمله عواملی هستند که موجب بروز چین و چروک در سطح پوست می‌شوند. متخصصان طب سوزنی برای هر یک از این اختلال‌ها درمانی ویژه دارند. آنها می‌توانند با کمک چند سوزن و با تحریک پایانه‌های عصبی و بهبود عملکرد ارگان‌های داخلی به بهبود سلامت پوست کمک کنند.

بهبود خونرسانی

پس از آنکه پوست فرد معاینه شده و دلایل بروز چین و چروک مشخص شد، برای درمان اقدامات لازم را انجام می‌دهیم. ابتدا سراغ خود چروک‌ها می‌رویم و روی نقاطی مشخص روی چروک‌ها با سوزن کار می‌کنیم. به این ترتیب موجب افزایش خونرسانی به پوست صورت می‌شویم. با اجرای این تکنیک مراجعه‌کننده پس از 3 تا 5جلسه درمانی تغییراتی را در صورتش حس خواهد کرد. این تغییرات به‌ حدی طبیعی و ظریف است که همه متوجه آن می‌شوند اما نمی‌توانند تشخیص دهند که فرد از چه شیوه‌ای برای ازبین بردن چروک‌ها و جوانسازی پوستش استفاده کرده است.

آبرسانی به پوست

سوزن‌های باریک طب سوزنی با بهبود جریان گردش خون و غذارسانی به سلول‌های ناحیه صورت، آبرسانی بهتری به این سلول‌ها ارائه می‌کنند و موجب نشاط و جوانی پوست می‌شوند. این سوزن‌ها فرایند کلاژن‌سازی سلول‌های پوستی را بیشتر کرده و به این ترتیب کمک می‌کنند تا سلول‌های جوان‌تر جایگزین سلول‌های پیرتر شوند.

نشاط عمومی بدن افزایش می‌یابد

این شیوه درمانی هم می‌تواند به جوانسازی سلول‌های پوستی کمک کرده و هم شادابی پوست را تقویت کند. افرادی که طب سوزنی را تجربه می‌کنند در کنار بهبود پوست‌شان با آرامش، سبکی و ریلکسی رو‌به‌رو می‌شوند که خود این روند به بهبود پوست‌شان کمک می‌کند. در طول هر جلسه درمانی مراجعه‌کننده تعدادی سوزن بسیار نازک و یکبار مصرف را در نقاط مختلف و معینی از بدن دریافت می‌کند و در عین حال ممکن است به تشخیص درمانگر از ماسک، بادکش یا روش‌های دیگری که در طب سنتی چین وجود دارد به بیمار توصیه کنیم یا حتی رژیم و برنامه غذایی خاصی را برای او درنظر بگیریم تا بتواند نتیجه مطلوب‌تری را از روند درمان بگیرد.

ادامه این مطلب را می توانید در شماره 145 مجله سیب سبز که هم اکنون روی کیوسک است بخوانید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ