درمان سرطان سینه با انجام یک آزمایش خون ساده

مهرناز زاوه
هزاران نفر از زنان مبتلا به سرطان سینه می‌توانند روند درمان خود را با انجام یک آزمایش خون ساده متحول سازند؛ آزمایشی که توسط دانشمندان انگلیسی توسعه یافته است.

هزاران نفر از زنان مبتلا به سرطان سینه می‌توانند روند درمان خود را با انجام یک آزمایش خون ساده متحول سازند؛ آزمایشی که توسط دانشمندان انگلیسی توسعه یافته است. در این آزمایش که با برداشت بخش خطرناک تومور انجام می‌گیرد، به بیمار کمک می‌شود مدت زمان بیشتری زنده بماند. علاوه‌براین، گرفتن نمونه خون به جای برداشت بافت، صدمات کمتری به دنبال خواهد داشت.
این آزمایش که در موسسه تحقیقات سرطان لندن توسعه یافته است، برای کمک به زنان مبتلا به سرطان سینه نوع ER طراحی شده است. سرطان سینه نزدیک به ۷۰ درصد از ۵۰ هزار مورد ابتلا به سرطان در انگلستان را شامل می‌شود. این عارضه معمولا با استفاده از داروهایی به نام مهارکننده‌های آروماتاز درمان می‌شود.


با این حال، این داروها در بسیاری از موارد اثربخش نیستند و علی‌رغم استفاده از آنها، سرطان به پیشروی خود ادامه می‌دهد. سرطان نوع ER، سه چهارم از موارد مرگ و میر ناشی از سرطان سینه را شامل می‌شود. بدن بسیاری از این بیماران در قبال مصرف مهارکننده‌های آروماتاز مقاومت می‌کند. آزمایش جدید با ارزیابی کد ژنتیکی بخش‌های آسیب‌دیده DNA به درمان بیماران کمک می‌کند.
محققان با مطالعه بر روی ۱۷۱ زن مبتلا به سرطان سینه به این نتیجه رسیدند که اگر DNA یک جهش خاص را پشت سر گذاشته باشد، سرطان می‌تواند در قبال دارو مقاومت کرده و به سایر نقاط بدن منتقل شود. تشخیص مقاومت سرطان در برابر دارو به بیماران اجازه می‌دهد از درمان جایگزین برای غلبه بر بیماری خود استفاده کنند.
(منبع: NHS)

برای تشخیص سرطان سینه، ماموگرافی بهتر است یا سونوگرافی؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ