نشستن بالای شش ساعت باعث آسیب به جنین در زنان باردار می‌شود

مهرناز زاوه
محققان می‌گویند کاهش مدت زمان نشستن می‌تواند باعث کاهش خطر دیابت‌ بارداری در زنان باردار شود.

محققان می‌گویند کاهش مدت زمان نشستن می‌تواند باعث کاهش خطر دیابت‌ بارداری در زنان باردار شود. زنان بارداری که خیلی زیاد می‌نشینند خطر آسیب به جنین داخل شکمشان وجود دارد. محققان دریافته‌اند که بیش از شش ساعت نشستن در روز خصوصا در سه ماهه‌ی دوم بارداری منجر به اضافه وزن و انواع دیابت در بارداری شده که می‌تواند مشکلات زایمانی به همراه داشته باشد.
برخی پزشکان در این باره می‌گویند: زنان باردار می‌توانند با انجام یک سری اقدامات اولیه٬ سلامت جسمی و روانی خود را بهبود بخشیده و خطرهای مرتبط با حرکاتی را که توأم با نشستن طولانی است کاهش دهند. دیابت دوران بارداری می‌تواند خطر مشکلات زایمانی را هم در نوزاد و هم در مادر افزایش دهد٬ بنابراین باید تلاش کنید اگر باردار هستید این خطر را از طریق کاهش مدت زمان نشستن٬ کم کنید.
طی این تحقیقات٬ از زنان درباره‌ی میزان فعالیت فیزیکی و تندرستی و سلامت احساسیشان در نخستین سه ماهه‌ی بارداری سؤالاتی شد و بعد در انتهای سه ماهه‌ی دوم هم همین سؤالات را مجددا پاسخ دادند. در کل٬ مشخص شد زنانی که اظهار کردند علائم افسردگی داشته‌اند مدت زمان بیشتری می‌نشستند. آن دسته از زنانی که اکثر وقت خود را در سه ماهه‌ی دوم صرف نشستن کرده و تحرک و ورزش کمتری داشتند٬ بین سه ماهه‌ی اول و دوم اضافه وزن پیدا کردند.
پزشکان می‌گویند: ما معتقدیم که کاهش زمان نشستن می‌تواند به کاهش خطر دیابت بارداری و عوامل خطرزای متابولیسمی نوزادان کمک کند.
(منبع: webmd)

۱۰ مورد که خانم‌های باردار باید از آن دوری کنند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات

1394-08-27 - 17:35 پاسخ

سلام من باردام درطول روز هشت ساعت سرپاهستم مشکلی پیش نمیادممنون