سن شما تابع احساس شماست: زندگی واقعی از ۶۰ سالگی به بعد آغاز می‌شود

مهرناز زاوه
بسیاری از بریتانیایی‌ها تازه بعد از جشن تولد ۶۰ سالگی به استقبال رویدادهای زندگی می‌روند.

بسیاری از بریتانیایی‌ها تازه بعد از جشن تولد ۶۰ سالگی به استقبال رویدادهای زندگی می‌روند. برای خیلی از بریتانیایی‌های نسل بعد از جنگ جهانی دوم بسیاری از رویدادهای زندگی تازه بعد از جشن تولد ۶۰ سالگی انتظارشان را می‌کشد. تحقیقات نشان می‌دهد افراد مسن‌تر چندان تمایلی به کم‌تحرکی نداشته و ترجیح می‌دهند تا برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای سال‌های بعد خود داشته باشند٬ برنامه‌هایی مانند تغییر خانه.
افرادی که در سنین بالا یا حدود ۶۰ سالگی بازنشسته می‌شوند٬ فرصت بیشتری داشته و اهداف زیادی برای آینده‌ی نسبت به نسل قبلی از خود در سر دارند. وقتی از ۲۰۰۰ فرد بزرگسال سؤال شد که در چه سنی افراد پیر شده یا احساس پیری می‌کنند٬ اکثرشان سن ۶۸ سالگی را مد نظر داشتند در حالی‌که ۱۰ سال قبل این رقم در حدود ۶۰ سالگی بود. بنابراین این تحقیق نشان می‌دهد سن شما تابع احساس شماست.
تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که در بین افراد بالای ۶۵ سال٬ از هر ده نفر شش نفر معتقدند که بعد از پشت سر گذاشتن ۵۰ سالگی٬ از زندگی خود بیشتر لذت برده‌اند. آمار نشان می‌دهد افراد مسن‌تر در بریتانیا شادتر بوده و روحیه‌ی ماجراجویی در آنها از قبل بیشتر است.
زمانی این زندگی برای افرادی در این سن رو به افول و تیرگی بود٬ امروز در قالب زمانی برای ماجراجویی و فرصتی برای تغییر به آن می‌نگرند. افراد مسن‌تر تمایل ندارند که سنشان یا کهولتشان را به رخشان بکشیم. جالب است بدانید امید به زندگی برای این افراد سرعت بیشتری پیدا کرده است. هر ده سال٬ میزان امید به زندگی حدود دو سال و نیم افزایش یافته و این میزان به طور متوسط در جوامع مدرن هر روز به مدت شش ساعت افزایش می‌یابد.
(منبع: mayoclinic)

طول عمر با احساس جوانی چه رابطه‌ای دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
ذلان

ذلان

1396-05-28 - 04:06 پاسخ

در ایران 60 ساله ها منتظر مرگ هستند