افزایش احساسات مثبت با ماست وانیلی

مهرناز زاوه
محققان طی تحقیقات جدیدی دریافته‌اند که رسیدن به شادی و خوشحالی از طریق خوردن ماست وانیلی به دست می‌آید.

محققان طی تحقیقات جدیدی دریافته‌اند که رسیدن به شادی و خوشحالی از طریق خوردن ماست وانیلی به دست می‌آید. آنها به این نتیجه رسیدند که مردم معمولا بعد از خوردن ماست‌های کم‌چرب با چاشنی‌های ساده، واکنش‌های احساسی مثبت و خوبی از خود نشان می‌دهند.
در همین ارتباط تیمی از محققان بر روی سه گروه ۲۴ نفره از شرکت‌کنندگان و واکنش‌های احساسی آنها در هنگام خوردن ماست بررسی‌هایی انجام دادند. ماست با میوه‌های مختلف در آن تأثیر چندانی بر خلق و خوی افراد نمی‌گذارد. این محققان می‌گویند که با بررسی عواطف و احساسات این افراد می‌توانیم درباره‌ی محصولاتی که افراد می‌خورند اطلاعات خوبی به دست بیاوریم.
در این تحقیق از تاکتیک‌های مختلفی برای ارزیابی واکنش‌های احساسی شرکت‌کنندگان از جمله یک روش جدید تحقیق که به تست فرافکنی احساسی برای تعیین تأثیرات ماست بر روحیه‌ی افراد است استفاده شد. سپس به هر یک از سه گروه مقداری ماست داده شد تا بچشند که همه‌شان از یک برند بودند، هرچند میزان چاشنی‌ها و چربی آنها کمی با هم فرق داشت.


محققان دریافتند که دانستن یا دوست داشتن برند یک ماست بر احساسات شرکت‌کنندگان تأثیری نگذاشت، اما تغییرات انجام‌شده در خود «ماست»، در آنها تغییر ایجاد کرد. آنها همچنین دریافتند که هیچ تفاوتی بین واکنش‌های شرکت‌کنندگان نسبت به ماست‌هایی با طعم آناناس یا توت‌فرنگی دیده نشد، اما ماست‌های کم‌چرب باعث شد واکنش‌های مثبت‌تری از خود نشان دهند. این تیم تحقیقاتی می‌گوید که جالب‌ترین نتیجه‌ی آنها مربوط به ماست وانیلی بود، چون بعد از خوردن آن بسیاری از شرکت‌کنندگان واکنش‌های خوب و مثبتی از خود نشان دادند.
می‌توان گفت که استفاده از مزه‌های وانیل در اتاق‌های انتظار بیمارستان و سایر مکان‌هایی توأم با استرس می‌تواند باعث کاهش حالت خشونت و بهتر شدن رابطه بین کارکنان با بیماران شود.
(منبع: webmd)

یک کاسه ماست معجزه می‌کند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ