چه سطحی از ویتامین D به سلامت قلب کمک می‌کند؟

مهرناز زاوه
محققان می‌گویند که حداقل سطح ویتامین D مورد نیاز برای سلامت قلب را شناسایی کرده‌اند.

محققان می‌گویند که حداقل سطح ویتامین D مورد نیاز برای سلامت قلب را شناسایی کرده‌اند. تحقیقات قبلی نشان می‌دهند که کمبود ویتامین D باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، حملات قلبی و سکته می‌شود. اما سطح کمبود این ویتامین به طور کامل مشخص نبود.
بر اساس یافته‌های تیم تحقیقاتی موسسه پزشکی اینترمانتین در سالت‌لیک سیتی، وجود ۱۵ نانوگرم در میلی‌لیتر ویتامین D برای سلامت قلب مناسب خواهد بود. با این حال، داشتن ۳۰ نانوگرم در میلی‌لیتر ویتامین D نیز عادی در نظر گرفته می‌شود. به گفته محققان، سطوح بالاتر از ۱۵ بی‌خطر محسوب می‌شوند. اما این آمار و اقام هرگز از پشتوانه تحقیقاتی مناسبی برخوردار نبوده‌اند.
حتی اگر سطوح بالاتر از ۱۵ بی خطر در نظر گرفته شوند، از هر ۱۰ نفر ۱ نفر سطوح پایین‌تری خواهد داشت. این مسئله در مورد بخش عمده‌ای از شهروندان صدق می‌کند. بهترین راه تعیین سطح ویتامین D در افراد انجام آزمایش خون است.
این مطالعه که ۲۳۰ هزار نفر در آن شرکت داشتند، به مدت سه سال در جریان بود. نتایج این مطالعه در جلسه سالانه انجمن قلب آمریکا در اورلاندو، فلوریدا ارائه شدند. تحقیقات ارائه شده در این جلسات معمولا به عنوان یک فرضیه در نظر گرفته می‌شوند، تا آنکه در یک نشریه پزشکی معتبر منتشر شوند.
وقتی بدن در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد، به طور طبیعی ویتامین D تولید می‌کند. غذاهایی مانند ماهی، روغن ماهی، زرده تخم مرغ و برخی از فرآورده‌های لبنی و غلات نیز حاوی ویتامین D هستند. محققان بر این باورند که مکمل‌های ویتامین D هم بی تاثیر نیستند.
(منبع: NHS)

مضرات مصرف بیش از حد ویتامین D

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ