چه عواملی بیش از همه بر سلامتتان اثر می‌گذارند؟

مهرناز زاوه
زمانی که پای عادات موثر بر سلامت به میان می‌آید، می‌بینیم که بخش عمده‌ای از نهادهای آموزشی و دولتی در سراسر جهان عملکرد مناسبی در این زمینه ندارند.

زمانی که پای عادات موثر بر سلامت به میان می‌آید، می‌بینیم که بخش عمده‌ای از نهادهای آموزشی و دولتی در سراسر جهان عملکرد مناسبی در این زمینه ندارند. آنها معتقدند که انسان مستعد ابتلا به بیماری است و از این رو، توجه چندانی به عوامل موثر بر سلامتی ندارند.
۱-چیزهایی که پوست شما جذب می‌کند
ویتامین D تولید شده در سطح پوست می‌تواند بر سلامت پوست اثر بگذارد. سن (پوست افراد ۶۵ ساله و بزرگ‌تر تنها یک‌چهارم افراد ۲۰ ساله ویتامین D تولید می‌کند)، رنگ پوست (پوست آمریکایی‌های آفریقایی تبار به طور متوسط، نصف آمریکایی‌های سفید پوست ویتامین D تولید می‌کند) و کرم‌های ضد آفتاب (استعمال بیش از اندازه کرم‌های ضد آفتاب در تابستان شما را از دریافت ویتامین D محروم خواهد کرد) از جمله عوامل موثر هستند. استفاده از اسپری‌، کرم و سایر لوازم آرایشی نیز سیستم ایمنی شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
۲-چیزهایی که می‌خورید
این روزها، چیزهایی که نباید بخورید از چیرهایی که می‌خورید اهمیت بیشتری دارند. بیش از چهار دهه است که مواد غذایی مصرفی انسان از طعم‌دهنده‌‌های مصنوعی، رنگ‌های خوراکی، مواد نگهدارنده، امولسیون‌کننده و شیرین‌کننده‌های مصنوعی اشباع شده است. اجتناب از مصرف این مواد غذایی از مسمومیت‌های احتمالی جلوگیری می‌کند.
۳-هوایی که تنفس می‌کنید
قرار گرفتن در معرض ذرات آلوده موجود در هوا حتی به صورت کوتاه مدت برای سلامت انسان مضر است. افزایش حملات غیر کشنده قلبی، بیماری‌های ریوی، بیماری‌های قلبی و عروقی و علائمی مانند سرفه، خس خس سینه و تنگی نفس از جمله عوارض ناشی از این معضل هستند. هوایی که تنفس می‌کنید، بر فرآیندهای فیزیولوژیکی و سلولی لازم برای ادامه حیات اثر می‌گذارد.
(منبع: NHS)

کدام مشاغل بیش از همه به سلامت افراد آسیب می‌رسانند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ