آیا باید از کرم‌های ضد پیری استفاده کنیم؟

مهرناز زاوه
اگر درباره‌ی این مسئله شک دارید که آیا بعضی کرم‌ها خاصیت ضد پیری دارند یا نه، پس باید بدانید که تنها نیستید.

اگر درباره‌ی این مسئله شک دارید که آیا بعضی کرم‌ها خاصیت ضد پیری دارند یا نه، پس باید بدانید که تنها نیستید. ادعاهای غلط و فریبنده‌ی زیادی در اطراف ما درباره‌ی تأثیر برخی کرم‌ها برای از بین بردن عوارض سالخوردگی وجود دارد. در اینجا دکتر «سیریشا سینگ» به نکاتی درباره‌ی این کِرم‌ها اشاره کرده است. ایشان می‌گوید که به طور دقیق نمی‌توان به این سؤال جواب داد، اما تحقیقات علمی نشان می‌دهد که برخی ترکیبات ضد پیری باعث کند شدن روند آن شده و قادرند بعضی نشانه‌های مربوط به بالا رفتن سن را تغییر دهند، نه همه‌شان.
سالخوردگی فرآیندی اجتناب‌ناپذیر و چندعاملی است که طی آن تغییرات زیادی در پوست ما رخ می‌دهد از جمله ایجاد بافت چربی زیر پوست، عضلات و حتی ساختار استخوانی صورت. کرم‌های ضد پیری تنها بر روی پوست جواب داده و می‌تواند باعث تغییر علائم سالخوردگی شود که به خاطر تغییرات پوستی رخ می‌دهد و تغییری در بافت‌های چربی زیر پوست ایجاد نمی‌کند.
سالخوردگی در پوست آسیایی‌ها و قفقازی‌ها به اشکال مختلفی باعث ایجاد آزردگی می‌شود. پوست آسیایی‌ها در نخستین مراحل سالخوردگی تغیر رنگ داده و لکه‌هایی روی آن ایجاد می‌شود؛ در حالی که تنها در مراحل بعدتر است که چین و چروک روی آن شکل می‌گیرد. از طرف دیگر پوست قفقازی‌ها به نحوی است که در نخستین مراحل سالخوردگی در آن چین و چروک شکل می‌گیرد. کرم‌های شایع ضد پیری حاوی رتینول، بتا هیدروکسیل اسید، هیالورونیک اسید، پپتیدها، آمینواسیدها، ویتامین‌ها، سلول‌های بنیادی و مقدار زیادی عصاره‌ی گیاهان و جلبک دریایی است که بازار را در سطح گسترده‌ای به دست گرفته است. بسیاری از کرم‌های ضد پیری به صورت بدون نسخه فروخته شده و به سرعت هم در بازار به فروش می‌رسد.
(منبع: mayoclinic)

از کی شروع به استفاده از کرم‌های ضد چروک کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ