آب نارگیل؛ راز درخشندگی پوست هنرپیشه‌ها

مهرناز زاوه
آب نارگیل تنها یک نوشیدنی برای رفع تشنگی در ماه‌های گرم تابستان نیست، بلکه یک نوشیدنی عالی برای زیبایی هم هست.

به آن دسته از افرادی که فکر می‌کنند آب نارگیل تنها برای رفع تشنگی استفاده می‌شود، باید بگوییم که پس خیلی چیزها درباره‌ی آن نمی‌دانید. آب نارگیل تنها یک نوشیدنی برای رفع تشنگی در ماه‌های گرم تابستان نیست، بلکه یک نوشیدنی عالی برای زیبایی هم هست. 
بهترین نکته درباره‌ی آب نارگیل این است که می‌توانید هم از مزیت‌های درونی ‌و هم از مزیت‌های بیرونی آن بهره‌مند شوید. اگر به دنبال آن هستید تا زیباییتان را بیشتر کنید، هیچ راهی بهتر از استفاده از روش‌های طبیعی در این زمینه نیست. در این یادداشت، به برخی از مزیت‌های آب نارگیل و استفاده از آن در زندگی روزمره اشاره می‌کنیم.
پوستی زیبا
اصلا لازم نیست نگران این مسئله باشید که پوستتان خیلی سریع خشک می‌شود. نوشیدن آب نارگیل هرگز به مرطوب شدن پوست نمی‌انجامد. اگر پوست شل و افتاده‌ای دارید، سعی کنید مقداری پنبه را به آب نارگیل آغشته کرده و به تمام صورتتان بمالید. این آب باعث هیدراته شدن پوستتان شده و ظاهرتان را بشاش‌تر و جوان‌تر می‌کند.
کم کردن لکه‌های آفتاب
اگر می‌خواهید از شر لکه‌های آفتاب خلاص شوید، می‌توانید به راحتی مقداری خاک رس را با آب نارگیل مخلوط کرده و به سرتاسر صورتتان بمالید و بگذارید حدود ۲۰ دقیقه روی آن بماند. بعد با آب سرد آن را بشویید.
کم کردن جوش‌ها
یکی از بهترین راه‌ها برای رها شدن از دست جوش‌ها آب نارگیل است. می‌توانید حدود ۲۵ گرم از پودر زردچوبه را با چند قاشق آب نارگیل قاطی کنید. آن را خوب هم بزنید و روی کل صورتتان بمالید. وقتی خشک شد می‌توانید با آب سرد صورتتان را بشویید.
موهای ضخیم‌تر و بلندتر
آب نارگیل دارای ترکیباتی است که می‌تواند باعث بهبود موهای آسیب‌دیده‌ی شما شود و از طرفی جریان خون را در پوست سر تشدید کرده، از ریزش مو جلوگیری نموده و در عوض تراکم مو را زیاد کند.
(منبع: webmd)

توصیه‌های دکتر لنسر، پزشک متخصص پوست کیم کارداشیان برای داشتن پوستی درخشان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ