پیکرتراشی چگونه لاغرتان می‌کند؟

همه نکاتی که درباره روش کرایو لیپولیز باید بدانید

با افزایش و شیوع چاقی، مهندسان پزشکی دست به کار می‌شوند تا هماهنگ با پیشرفت‌های پزشکی فن‌آوری‌های نوینی را به بازار سلامت و زیبایی عرضه کنند تا راه رسیدن به مطلوب‌ها و ایده‌آل‌های فردی کوتاه و کوتاه‌تر شود. شاید خیلی از افراد چاق بارها پیش خودشان آرزو می‌کردند که ای کاش دستگاه و وسیله‌ای اختراع می‌شد که بدون درد و خونریزی و جای زخم و بخیه و البته ارزان و به‌صرفه می‌توانست افراد را از شر چربی‌های موضعی آزاردهنده راحت می‌کرد! البته این روزها دیگر هیچ چیز محال و غیرممکن نیست. در دنیای تکنولوژی‌های نوین، استفاده از روش انجماد سریع برای درمان‌های پوستی بسیار رایج و معمولی است ولی شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید به همین شیوه می‌توان اندام را تراشید و از شر چربی‌های سمج راحت شد. شهزاد محمدیان، کارشناس ارشد تغذیه در این باره به شما توضیح می‌دهد.

از چه حرف می‌زنیم؟

روش  CoolSculpting یا کرایو لیپولیز فن‌آوری نوینی است که به کمک یک خنک‌کننده دقیق، به آرامی و به‌طور موثر سلول‌های چربی زیر پوست را هدف قرار داده، آنها را‌ کریستالیزه یا یخ‌زده می‌کند سپس با گذشت زمان، بدن به‌طور طبیعی چربی‌ها و این سلول‌های مرده را دفع کرده و مجددا ترمیم می‌شود.

فن‌آوری CoolSculpting فقط سلول‌های چربی در بافت‌های سرسختی مثل ران، پهلو، شکم و… را هدف قرار می‌دهد و بقیه کارها با روند طبیعی بدن انجام خواهد شد. به‌همین دلیل است که نتایج این عمل زیبایی بلندمدت است.

نتایج درمان CoolSculpting در کاهش قابل‌توجه چربی‌های موضعی قابل مشاهده است و افراد پس از اتمام اولین جلسه برای حصول نتایج بهتر می‌توانند تعداد جلسات را افزایش دهند. اولین نشانه‌های تغییر بعد از گذشت یک تا دو هفته به خوبی قابل مشاهده است و بعد از دو ماه نتایج شگفت‌آوری را  خواهید دید. روند دفع سلول‌های مرده و فریز شده چربی 4 تا 6ماه بعد از درمان نیز ادامه دارد.

چطور عمل می‌کند؟

در ابتدا موضع موردنظر برای حذف چربی‌های اضافه انتخاب و با مشاوره پزشک و متخصص تعداد جلسات موردنیاز بررسی و کار آغاز می‌شود. پروب دستگاه روی موضع قرار گرفته و باتوجه به عمق چربی موجود در لایه‌های پوستی، بین دو صفحه خنک‌کننده دستگاه کشیده می‌شود.

حسی که در این لحظه ایجاد می‌شود، فشار و مکش هم زمانی است که قابل تحمل بوده و در این زمان موضع به موثرترین شکل ممکن خنک می‌شود. زمان کار با دستگاه یک ساعت یا کمی بیشتر و متناسب با نیاز  بیمار تعیین می‌شود.

در دقایق اول کار با دستگاه فشار و سرمای شدیدی حس می‌کنید که به مرور زمان کمرنگ‌تر می‌شود.  بسیاری از افراد حین درمان به مطالعه می‌پردازند، با لپ‌تاپ کار می‌کنند یا حتی چرت می‌زنند! دو تا سه ماه بعد از اولین جلسه، مجددا همان موضع زیر دستگاه قرار می‌گیرد تا ضخامت لایه چربی اضافی کاهش پیدا کند. دو جلسه درمان می‌تواند تاثیر کرایولیپولیز را افزایش دهد اما تکرار بیش از آن توصیه نمی‌شود.  CoolSculpting  یا کرایولیپولیز یک شیوه حذف چربی‌های اضافی موردتایید در دنیاست که نسبت به دیگر شیوه‌های تهاجمی همراه با بیهوشی یا بی‌حسی موضعی عوارض جسمی کمتری دارد ولی هیچ شیوه درمانی بدون عارضه نیست.

عوارض جانبی شامل قرمزی، کبودی، ورم، حساسیت به لمس، گرفتگی عضلات، خارش، سوزش و بی‌حسی از عوارض شایع و زود درمان کرایو است که تا چند روز بعد از این عمل ممکن است ادامه داشته باشد.

کرایو یا لیپوساکشن!

عمل لیپوساکشن شامل تزریق آب نمک، لیدوکایین برای کاهش درد و اپی‌نفرین برای تشدید  فعالیت عروق خونی است. سپس جراح از طریق برش‌هایی یک لوله مکش را وارد لایه زیرین پوست می‌کند تا به معنای واقعی کلمه مواد گفته شده را داخل بافت چربی کرده و همزمان آن را بیرون بکشد.

استفاده همزمان از لوله مکش سریع و دستگاه‌های ارتعاشی برای بیمار کمی دشوار است و در بهترین شرایط بهره گرفتن از لیزر کمی دقت کار در ناحیه موردنظر را بیشتر می‌کند.

درد پس از عمل، کبودی، بی‌حسی و تورم (که معمولا می‌تواند تا چند هفته ادامه داشته باشد) از اولیه‌ترین عوارض لیپوساکشن است.

علاوه بر این، لیپوساکشن، مانند بسیاری از دیگر روش‌های تهاجمی، دارای خطرات بالقوه مانند عفونت، خونریزی و مشکلات مربوط به بیهوشی است.

بنابراین مردم استفاده از گزینه‌های دیگری را انتخاب می‌کنند که برای حذف سلول‌های چربی نیازی به برش و جراحی نداشته باشد. کرایو یا فریز کردن چربی‌ها در مقایسه با همه نمونه عمل‌های پیکرتراشی یکی از کم‌عارضه و بهترین‌هاست. به همین دلیل بسیاری از متخصصان براین باورند که این روش در مقایسه با لیپوساکشن  می‌تواند روش بهتر و مطمئن‌تری باشد.

واقع‌بین باشید

برخلاف باور و شعارهای تبلیغاتی بسیاری از مراکز جراحی و پزشکان غیرمتخصص، این روش مانند سایر روش‌ها قابل برگشت است و به جرات می‌توان گفت هیچ روش غیرقابل برگشتی در دنیا وجود ندارد. در هر بار کرایو، به‌صورت متوسط بین 30 تا 40 درصد بافت چربی تخریب می‌شود حتی اگر 90 درصد سلول‌های چربی تخریب شود، 10درصد باقی‌مانده می‌تواند افزایش حجم داشته باشد و در نتیجه دوباره چاقی شما برگردد. گرچه به‌دلیل تخریب سلول‌های چربی برگشت نسبت به سایر مناطق دیرتر انجام می‌شود ولی به منزله این نیست که  در ناحیه‌ای که کرایو کرده‌اید، چاق نمی‌شوید.

بازگشت به زندگی

یکی از دلایل محبوبیت روزافزون این شیوه عدم تاثیر بر روند زندگی روزمره بیماران است. شما پس از یک ساعت از زیر دستگاه خارج می‌شوید و بدون هیچ‌گونه درد و ناراحتی حادی می‌توانید به زندگی روزمره ادامه داده و نتایج موثر و فوق‌العاده آن را بین 2 تا 6 ماه ببینید.

با دقت انتخاب کنید

در بازار زیبایی و کلینیک‌های فعال در این زمینه نمونه‌های جدید و قدیمی از دستگاه‌های کرایو موجود است که هر کدام کارایی خودشان را دارند. توصیه اصلی به بیماران و افرادی که قصد دارند از این شیوه استفاده کنند این است که دستگاه را از نظر داشتن قابلیت وکیوم یا مکش بررسی کنند. این نمونه دستگاه‌ها می‌توانند تا دمای منفی 10درجه سلول‌ها را به حالت انجماد برسانند و همزمان مکش هم انجام می‌شود تا این انجماد تثبیت شود. در غیر این صورت ممکن است به شما توصیه کنند تا جلسات متعدد هفتگی را برای یک ناحیه تکرار کنید که هم هزینه زیاد و هم درد و ناراحتی به همراه خواهد داشت.

منبع: سیب سبز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ