سن احتمالی بروز بیماری‌های مختلف از دید محققان

مهرناز زاوه
محققان می‌گویند بر اساس آماری که از ۲ هزار نفرد به عمل آوردند فهمیدند که افراد ممکن است در سنین ۳۰ سالگی دچار ورم قوزک پا شده و تا سن ۳۷ سالگی به ضعف زانوها مبتلا شوند.

تحقیات نشان می‌دهد افراد ممکن است در سن ۲۴ سالگی دچار میگرن شده، در سن ۳۳ سالگی کمردرد را تجربه کرده و نخستین مویشان در سن ۳۹ سالگی سفید شود. محققان می‌گویند بر اساس آماری که از ۲ هزار نفرد به عمل آوردند فهمیدند که افراد ممکن است در سنین ۳۰ سالگی دچار ورم قوزک پا شده و تا سن ۳۷ سالگی به ضعف زانوها مبتلا شوند. زن‌ها هم وقتی در آستان‌هی پنجاه سالگی قرار می‌گیرند دچار تعرق‌های زیاد می‌شوند، در شرایطی که  افراد به طور متوسط در سنین ۴۰ سالگی از آرتروز و در مفاصل می‌نالند.
محققان می‌گویند وقتی به سنین ۳۰ سالگی می‌رسیم، روز به روز احتمال ابتلا به بیماری‌هایی نظیر درد مفاصل، سردرد و مشکلات هاضمه در ما شایع‌تر خواهد شد. حتی افرادی هم که در دوران ۲۰ سالگی خود سعی می‌کنند سالم باشند و رژیم غذایی درستی داشته باشند، ممکن است مشکلاتی برای زانوها، قوزک پا و کمرشان پیش بیاید.
دوسومِ افراد بالای ۳۰ سال می‌گویند احساس می‌کنند که میزان سلامتی آنها با بالا رفتن سن کمتر می‌شود. از هر ۱۰ نفر، چهار نفر معتقدند که روند سالخوردگی‌شان بهتر از والدین‌شان بوده و ۶۰ درصد از آنها ادعا می‌کنند که هرچقدر سن‌شان بالاتر می‌رود، نسبت به سلامت خود تعهد بیشتری به خرج می‌دهند.
مهم‌ترین نگرانی‌های افراد سلامت قلب، مشکلات حافظه و سطح بالای استرس نسبت به دردهای خفیف است. از هر ۱۰ فرد بزرگسال، چهار نفر می‌گویند که وقتی در سنین بیست سالگی خود بودند حس می‌کردند که پنجاه سال سن دارند. نیمی از این افراد معتقدند که هر چه سن‌شان بالاتر می‌رود، هوای سرد بیشتر روی آنها تأثیر می‌گذارد. یکی دیگر از موارد مشترکی که بسیاری از افراد آن را تأیید کردند سیگار کشیدن و تماس زیاد با نور خورشید بود که جزو عادت‌های بدی تلقی شد که هنوز هم انجام می‌گیرد.
(منبع: NHS)

بیماری‌هایی که تا پنجاه سالگی به سراغتان می‌آیند 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ