فعالیت‌های روزانه‌ مناسب برای سالم نگه داشتن ذهن

مهرناز زاوه
افرادی که از یک ذهن قوی و سالم برخوردارند، بهتر می‌توانند از پس سختی‌های زندگی برآمده و آنها را پشت سر بگذارند. خبر خوب این است که حفظ سلامت جسمی و روانی تا حد زیادی در دستان شما است.

افرادی که از یک ذهن قوی و سالم برخوردارند، بهتر می‌توانند از پس سختی‌های زندگی برآمده و آنها را پشت سر بگذارند. خبر خوب این است که حفظ سلامت جسمی و روانی تا حد زیادی در دستان شما است. در ادامه، راه‌های روزمره برای سالم نگه داشتن ذهن معرفی شده‌اند:
یادداشت وقایع روزانه: 
محققان دریافته‌اند که نوشتن خاطرات روزانه می‌تواند سلول‌های مغز را تحریک کند و منجر به برقراری تعادل بین ذهن، بدن و احساسات شود.
تنفس عمیق: 
تنفس عمیق نوعی تمرین آرامش‌بخش است که با افزایش اکسیژن‌رسانی به بدن باعث سلامت مغز می‌شود. روزانه پانزده دقیقه از وقت خود را به تنفس عمیق اختصاص دهید تا سلول‌های مغزتان انرژی گرفته و عملکرد بهتری در طول روز از خود نشان دهند.
نوشیدن چای سبز: 
چای سبز یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌های موجود است که سرشار از آنتی اکسیدان و آلکالوئید بوده و باعث بهبود کارایی و دقت مغز می‌شود. علاوه‌براین، مصرف این نوشیدنی با کاهش افسردگی و استرس روزانه همراه خواهد بود.
حل پازل: 
به گزارش محققان دانشگاه کلگری، وقتی روی روال حل پازل می‌افتید، به سادگی می‌توانید ذهن خود را فعال نگه دارید و قدرت حافظه خود را بهبود بخشید.
وقت‌گذرانی در طبیعت: 
همیشه سعی کنید مدتی از فناوری دور باشید تا جوان بمانید. وقت‌گذرانی در طبیعت به تقویت ذهن و جسم شما کمک خواهد کرد.
پیگیری اخبار: 
پیگیری وقایع خبری روزانه به طور منظم، سلول‌های مغز را تحریک کرده و آنها را فعال نگه می‌دارد. علاوه‌براین، روزنامه خواندن قابلیت تمرکز و تفکر را ارتقا می‌دهد.
(منبع: mayoclinic)

چه غذاهایی برای سلامت مغزی کودکان مفید است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
م  ج

م ج

1394-09-26 - 12:59 پاسخ

به نطر من ازدواج در سن پایین اصلا خوب نیست من ۱۷سالگی ازدواج کردم دوتا بچه ۱۱و۶ساله دارم شوهرم تو هیچ زمینه ای بامن هماهنگ نیست الان ۲۹سالمه هر چی تو وجود من هست تو وجود اون برعکسه خلاصه اصلا تفاهم نداریم الانم بخاطر بچه هام تحمل میکنم خیلی افسرده شدم