عوارضِ نداشتن رابطه جنسی منظم

مهرناز زاوه
محققان اسکاتلندی دریافتند افرادی که از برقراری ارتباط جنسی امتناع می‌ورزند، در مقابله با شرایط استرس‌زایی مانند سخنرانی‌های عمومی، در مقایسه با کسانی که در طول هفته چندین بار ارتباط جنسی داشته‌اند عملکرد ضعیف‌تری دارند.

زمانی که زندگی جنسی‌تان با وقفه مواجه می‌شود، با عوارض متعددی روبرو خواهید شد که از میان آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.
۱.بیشتر مضطرب خواهید شد
در واقع، ارتباط جنسی به تخلیه انرژی درونی کمک می‌کند. محققان اسکاتلندی در مطالعات خود دریافتند افرادی که از برقراری ارتباط جنسی امتناع می‌ورزند، در مقابله با شرایط استرس‌زایی مانند سخنرانی‌های عمومی، در مقایسه با کسانی که در طول هفته چندین بار ارتباط جنسی داشته‌اند عملکرد ضعیف‌تری دارند. مغز در جریان رابطه جنسی، اندورفین و اکسی توسین ترشح می‌کند. این ترکیبات شیمیایی باعث آرامش درونی شما می‌شوند.
۲.بیشتر مستعد ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا خواهید شد
رابطه جنسی کمتر شما را از مزایای قرار گرفتن در معرض میکروب محروم می‌سازد؛ و متاسفانه سیستم ایمنی بدن را به تدریج تضعیف می‌کند. به گزارش محققان دانشگاه ویلکس‌بار پنسیلوانیا، سیستم ایمنی بدن افرادی که در طول هفته یک یا دو رابطه جنسی دارند، در مقایسه با کسانی که شانس برقراری ارتباط جنسی ندارند و یا به ندرت سکس می‌کنند، عملکرد بهتری در مبارزه با ویروس‌ها خواهد داشت.
۳.خطر ابتلا به عفونت‌های دستگاه ادراری کاهش خواهد یافت
بر اساس یافته‌های به دست آمده از مطالعه‌ای که در مجله پزشک خانواده منتشر شده است، نزدیک به ۸۰ درصد از موارد ابتلا به عفونت‌های دستگاه ادراری در ۲۴ ساعت پس از مقاربت جنسی رخ می‌دهد. در طول رابطه جنسی، باکتری‌های واژن تا بخش انتهایی مجاری ادرار رفته و باعث بروز عفونت می‌شوند. بنابراین اگر به نیمه پر لیوان نگاه کنیم، می‌توانیم بگوییم که توقف ارتباط جنسی خطر ابتلا به عفونت‌های دستگاه ادراری را کاهش می‌دهد.
(منبع: medicinenet)

مزیت‌های برقراری رابطه جنسی بیشتر و منظم‌تر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ